خانه/کفشور/نصب کفشور در 10 مرحله
آخرین بروز رسانی: 14ام تیر, 1400

نصب کفشور در 10 مرحله

نصب کفشور در 10 مرحله / در هر پروژه ای اعم از نوسازی یا ساخت و ساز جدید، کفشورهای خطی تقریباً در هر حمام مدرنی جاگذاری می شوند. نصب یک کفشور خطی برای حمام، آنقدرها که فکر می کنید سخت نیست. در اینجا می توانید توضیح کوتاهی درباره نحوه نصب کفشور خطی برای حمام بیابید.

برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن، راهنمای نصب را به دقت مطالعه کنید زیرا دستورالعمل های دقیق به نوع کفشور بستگی دارد. ما توصیه می کنیم که نصب کفشور خطی ترجیحاً باید توسط متخصصان آموزش دیده و با رعایت مقررات ساختمان انجام شود.

1. مکان جاگذاری کفشور را انتخاب کنید

اساساً می توان یک کفشور خطی را به 4 روش مختلف نصب کرد، یا کنار دیوار (از یک طرف یا سه طرف) یا روی کف (فقط در کف یا بین دو دیوار). شما باید مدل مناسب برای مکان خاص را نصب کنید. صرف نظر از محل جاگذاری کفشور، تمام کف باید به سمت کانال شیب داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که تمام آب تخلیه می شود. هنگامی که شیب به سمت کفشور وجود ندارد یا کافی نیست، آب جمع می شود و باعث جاری شدن سیل در حمام می شود.

نصب کفشور در 10 مرحله

2. فضای کار خود را آماده کنید

قبل از شروع مراحل نصب، لطفا تمیز بودن کف و محل کار را بررسی کنید. نکته مهم دیگر این است که اطمینان حاصل کنید که در هنگام مونتاژ، آوار یا آلودگی نتوانند به کفشور حمام وارد شوند. می توانید از کفشور با استفاده از غشای محافظ و یا یک پارچه محافظت کنید. قبل از مونتاژ، توصیه های مونتاژ و ویژگی های خاص آن باید با نصاب کاشی و سرامیک مورد بحث قرار گیرد. پس از مونتاژ، لطفاً مشاوره کامل مونتاژ را به نصاب کاشی و سرامیک ارائه دهید.

نصب کفشور در 10 مرحله

3. ارتفاع کفشور را محاسبه کنید

ابتدا باید ارتفاع کفشور را تعیین کنید. به خاطر داشته باشید که برای اطمینان از تخلیه مطلوب آب، کاشی ها باید در یک سطح یا 1 میلی متر بالاتر از لبه بالایی کفشور قرار گیرند. هنگام محاسبه عمق کل، لطفا به این موارد توجه داشته باشید: ضخامت کاشی، لایه چسب کاشی و لایه تسطیح.

نکته : هنگام انتخاب کفشور مناسب برای پروژه ی خود، به عمق نصب توجه کنید.

نصب کفشور در 10 مرحله

4. مجموعه داخلی را جاگذاری کنید

پس از ایجاد فضا برای کفشور ، مجموعه داخلی (توکار) کفشور باید وارد شده، تنظیم‌شده و تراز شود. این کار را می توان با استفاده از پایه های قابل تنظیم ارتفاع انجام داد.

نکته: مدل های دیواری برای نصب روی دیوار با نصب خاصی ارائه می شوند.

نصب کفشور در 10 مرحله

5. کفشور را به لوله فاضلاب وصل کنید

ما توصیه می کنیم لوله های تخلیه (فاضلاب) با قطر کمتر از 50 میلی متر را تعویض کنید. این در مورد پروژه های نوسازی است. ابتدا کفشور (خطی)  را به لوله فاضلاب وصل کنید و مطمئن شوید که لوله فاضلاب شیب کافی دارد. آب بندی کفشور و اتصال به فاضلاب را برای از بین بردن نشتی ها بررسی کنید.

نصب کفشور در 10 مرحله

6. یک کف شیب دار ایجاد کنید

شیب کافی برای کف فراهم کنید تا آب به سمت کفشور کشیده شود. برای جلوگیری از فضاهای توخالی در زیر کفشور، اطمینان حاصل کنید که از مواد کافی استفاده شده و به لبه بالایی فلانج کفشور متصل شده است.

نکته: گرادیانت به سمت کفشور باید حداقل 2٪ در هر متر خطی باشد.

نصب کفشور در 10 مرحله

7. آب بندی کردن کفشور

به محض اینکه کف شمشه کشی شده سخت شد، زمان آب بندی کردن کفشور است. این کار را می توان با استفاده از سیستم ضد آب انجام داد. غشای محافظ را جمع کنید و سپس با استفاده از خمیر آب بندی انعطاف پذیر بر روی سطح بچسبانید. 

نصب کفشور در 10 مرحله

8. کاشی حمام را جاگذاری کنید

هنگام کاشی کاری، حتماً از شیب با حداقل گرادیانت 2٪ به سمت کفشور اطمینان حاصل کنید. مطمئن شوید کاشی ها مستقیماً در محل کفشور قرار نگرفته اند، برای استفاده از درزگیر الاستیک حدود 5 میلی متر باید آزاد بمانند.

نکته: برای اطمینان از وجود فضای کافی بین کاشی و کفشور از راهنمای کاشی کاری استفاده کنید.

نصب کفشور در 10 مرحله

9. کفشور را مهر و موم کنید

پس از قرار دادن کاشی ها، باید اتصال بین کف کاشی کاری شده و کفشور برای همیشه با یک درزگیر الاستیک (اتصال نگهدارنده) مهر و موم شود. سطوح چسبندگی باید عاری از ملات، چسب و دیگر مواد باقیمانده چسبنده باشد.

نصب کفشور در 10 مرحله

10. پوشش دریچه یا درپوش را جاگذاری کنید

پس از خشک شدن مواد درزگیر می توان کفشور را تمیز کرد، سپس درپوش با ارتفاع قابل تنظیم را قرار داده و با ضخامت کاشی تنظیم میکنیم.

نصب کفشور در 10 مرحله

تمیز کردن و نگهداری

شیر سیفون باید به طور دوره ای تمیز شود تا آلودگی جمع شده از بین برود.

نصب کفشور در 10 مرحله
دسته‌بندی: کفشور

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه