خانه/چسب کاشی و سرامیک/انواع چسب کاشی وسرامیک
آخرین بروز رسانی: 21ام اسفند, 1400

انواع چسب کاشی وسرامیک

انواع چسب کاشی و سرامیک / مقدمه: کفسازی قسمت مهمی از هر پروژه ی ساختمانی می باشد، زیرا زیبایی و جذابیت را به هر اتاق و در نهایت به خانه شما می بخشد. سرامیک ها متداول ترین ماده برای کف سازی هستند زیرا بسیار بادوام بوده و با قیمت ارزان تری در دسترس هستند. چسب کاشی نوع خاصی از چسب است که برای نصب کاشی در تمام خانه استفاده می شود. چسب کاشی مخلوط آماده ای است که از سیمان پرتلند ساخته شده است، پلیمر هایی مانند اپوکسی و ذرات دانه ای انتخاب شده با برخی مواد افزودنی، به این مخلوط افزوده شده است تا خاصیت آن را برای کاشی کاری بهبود بخشد.

از انواع چسب کاشی و سرامیک برای نصب کاشی بر روی دیوارها، کف، استخرها و غیره استفاده می شود که ممکن است دارای هر نوع بستری مانند سیمان، چوب، شیشه و غیره باشد. آنها اساساً بر اساس سیمان، اپوکسی و پلیمر ساخته می شوند.

در اینجا سعی شده است مختصری در مورد چسب کاشی و انواع آن ارائه شود که صاحب خانه باید قبل از کاشی کاری از آنها مطلع شود.

همچنین در این رابطه می توانید مقاله مربوط به پودربندکشی را در همین سایت (azinarc) نیز مطالعه کنید.

انواع چسب کاشی و سرامیک / چسب کاشی چیست؟

چسب کاشی ماده ای انعطاف پذیر است که با تغییرات رطوبت و دما، منقبض نمی شود و ترک نمی خورد. از انواع چسب کاشی و سرامیک برای جلوگیری از پوسیدگی و ریزش کاشی استفاده می شود. استفاده از چسب کاشی بسیار آسان است، زیرا کیسه های آماده موجود است و فقط باید به آن آب اضافه شود. انواع چسب کاشی و سرامیک آماده هم اکنون در بازار موجود است. آنها همچنین برای جلوگیری از نفوذ آب به زیر کاشی ها استفاده می شوند.

  • انواع چسب کاشی و سرامیک

انواع چسب کاشی و سرامیک

انواع چسب کاشی و سرامیک بر اساس کاربرد آنها وجود دارد که به شرح زیر است: چسب کاشی برای کفسازی:

چسب کاشی که در کفسازی های جدید استفاده می شود معمولاً چسب کاشی بر پایه سیمان اصلاح شده با پلیمر است که به صورت پودر شده در دسترس است و قبل از استفاده با آب مخلوط می شود. آنها مقاومت بیشتری نسبت به ملات ماسه سیمان معمولی دارند. آنها همچنین دارای ویژگی های ضد آب هستند و می توانند برای استفاده در مناطق مرطوب مانند حمام، آشپزخانه، استخرها و غیره استفاده شوند.

پلیمر های مختلفی مانند اکریلیک ، لاتکس ، اپوکسی و غیره برای بهبود خواص چسبندگی به آن اضافه می شوند.

اکریلیک: باعث مقاومت چسب در برابر رطوبت می شود. عموما برای نصب کاشی با ابعاد کوچک استفاده می شود.

لاتکس: باعث انعطاف پذیری بیشتر چسب می شود و برای استفاده در فضای خارجی ایده آل است.

اپوکسی: به افزایش سختی و مقاومت چسب ها کمک می کند. چسب های اصلاح شده اپوکسی در برابر روغن، آب، اسیدهای رقیق، مواد قلیایی و بیشتر حلال ها مقاوم هستند. اپوکسی گرانترین و محکم ترین چسب کاشی است. چسب های اصلاح شده اپوکسی دارای کاربردهای صنعتی هستند بطوریکه با این نصب کاشی ها مقاوم در برابر مواد شیمیایی و خوردگی می باشند.

دسته‌بندی: چسب کاشی و سرامیک

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه