خانه/موادبندکشی/چگونه رنگ پودربندکشی را انتخاب کنیم؟
آخرین بروز رسانی: 18ام مرداد, 1400

چگونه رنگ پودربندکشی را انتخاب کنیم؟

رنگ پودربندکشی / وقتی به کاشی کاری به عنوان یک عنصر طراحی فکر می کنیم، به راحتی خطوط بندکشی بین آن ها را فراموش می کنیم. پودربندکشی می تواند نقش مهمی در برجسته کردن یا پنهان کردن طرح کاشی شما داشته باشد و آن را به یک ابزار قدرتمند در مجموعه ی طراحی شما تبدیل کند. در این مقاله، متخصصان در مورد نحوه انتخاب رنگ پودربندکشی بحث می کنند.

خطوط بندکشی : چه نکاتی را باید در نظر گرفت

این که آیا می خواهید خطوط بندکشی را برجسته و نمایان کنید یا ظاهر آنها را طوری انتخاب کنید که در دید نباشد، ملاحظات متعددی وجود دارد که به شما کمک می کند بهترین پودربندکشی را برای کار انتخاب کنید.

محل چیدمان کاشی و پودربندکشی

محل چیدمان کاشی خود و میزان نمایان بودن خطوط بندکشی را در نظر بگیرید. کاشی های دیواری و بین کابینتی به خوبی در معرض دید هستند، به این معنی که طراحی ها در این مناطق بسیار قابل مشاهده خواهند بود. این کار امکان ایجاد قطعات مرکز بصری یا ظهور رنگ با ترکیب کاشی و پودربندکشی را فراهم می کند. از سوی دیگر، اگر با سطح وسیعی سروکار دارید، انتخاب رنگ پررنگ می تواند به سرعت خسته کننده شود. تصمیم بگیرید که آیا یک ظاهر آرام می خواهید یا یک منطقه ی برجسته و چشم نواز، سپس در نظر بگیرید که کدام ترکیب رنگ کاشی و پودربندکشی می تواند به شما در دستیابی به اهداف طراحی شما کمک کند.

اندازه منطقه ی کاشی کاری شده

اندازه ناحیه ای که می خواهید کاشی کنید می تواند به انتخاب رنگ پودربندکشی کمک کند. فضاهای کوچک می توانند به مناطق برجسته ای تبدیل شوند که در آن تضاد رنگ پودربندکشی و کاشی، پیچیدگی بصری را به فضا اضافه خواهد کرد. برعکس، تطبیق رنگ کاشی و پودربندکشی به ایجاد جلوه ای پیوسته کمک می کند و فضا را بزرگتر نشان می دهد.

طراحی چیدمان کاشی

همانطور که در بالا ذکر شد، رنگ پودربندکشی می تواند تا حد زیادی به برجسته کردن یا آمیخته شدن درچیدمان طراحی کاشی شما داشته باشد. بیایید چند روش مختلف را بررسی کنیم که رنگ پودربندکشی می تواند بر طرح چیدمان کاشی تأثیر بگذارد.

تطبیق رنگ کاشی و پودربندکشی : این گزینه به پنهان کردن خطوط بندکشی کمک می کند و ظاهری پیوسته و آرام ایجاد می کند. تطبیق رنگ ها در فضاهای مینیمالیستی به خوبی کار می کند.
تضاد رنگ کاشی و پودربندکشی : از رنگ پودربندکشی که با کاشی شما در تضاد است استفاده کنید تا پیچیدگی بصری را افزایش داده و چیدمان کاشی یا الگوی شبکه ای را برجسته کنید. این گزینه به ویژه با الگوهای هندسی ساده، مانند استفاده از پودربندکشی سیاه با کاشی های سفید در چیدمان آجری کلاسیک، به خوبی کار می کند.
رنگهای خنثی پودربندکشی : برای اینکه ظاهر چیدمان کمتر در چشم باشد، می توانید با ترکیب کاشی با رنگ خنثی پودربندکشی، مانند خاکستری، بهترین نتیجه را بدست آورید.

کاشی طرح دار و چند رنگ

وقتی کاشی های شما طرح دار هستند یا از چیدمان کاشی های چند رنگ استفاده می کنید، رنگ های پررنگ پودربندکشی می تواند به سرعت خسته کننده شود. در اینجا چند توصیه برای این مسئله آمده است:

  • برای کاشی های طرح دار از خطوط بندکشی نازک تر استفاده کنید. (که توسط سازنده، مناسب تشخیص داده می شود) 
  • از یک پودر بندکشی با رنگ خنثی استفاده کنید تا طرح کاشی در مرکز دید قرار گیرد.
  • برای کاشی های چند رنگ، پودربندکشی را با یکی از رنگ های کاشی مطابقت دهید تا ظاهری منسجم داشته باشید. ممکن است بخواهید با خنثی ترین رنگ شروع کنید تا زمانی که رنگ مناسب را پیدا کنید.
  • برای کاشی هایی که ظاهری شبیه به سنگ دارند، می توانید پودربندکشی را با رنگ پایه ی کاشی یا با رنگ رگه اصلی مطابقت دهید.

هماهنگی پودربندکشی با فضا

در کنار تکمیل رنگ کاشی شما، پودر بندکشی می تواند رنگ ها را از عناصر یا لوازم طراحی نزدیکش، به سمت خود بکشد. به عنوان مثال، پودربندکشی خاکستری یا سفید می تواند با وسایل استیل یا سفید در آشپزخانه هماهنگ شود، در حالی که پودربندکشی با رنگ قرمز یا قهوه ای می تواند با عناصر چوبی، آجری یا سنگی هماهنگ شود. تاثیر کلی این مسئله می تواند به ایجاد یک مجموعه ی رنگی منسجم کمک کند.

شکل کاشی ها و پودربندکشی

شکل کاشی ها و چیدمانی که انتخاب می کنید می تواند بر میزان پودربندکشی مورد نیاز شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، کاشی های مربعی یا مستطیلی نسبتا به پودربندکشی کمتری نسبت به اشکال تزئینی تر کاشی، مانند کاشی گرد، نیاز دارند. کاشی هایی که نیاز به پودربندکشی بیشتری دارند به این معنی است که خطوط بندکشی بیشتر قابل توجه خواهد بود. اگر می خواهید تمرکز خود را روی کاشی ها حفظ کنید ، مهم است که رنگ کاشی و پودربندکشی را تا حد ممکن با یکدیگر تطبیق دهید.

کاشی و پودربندکشی : یک تطابق کامل

همانطور که قبلاً بحث شد، یک تطابق رنگ نزدیک می تواند به ایجاد یک اثر پیوسته و یکپارچه کمک کند. این می تواند باعث شود یک فضای کوچک بزرگتر به نظر برسد، یا باعث می شود عناصر طراحی دیگر در اتاق مورد توجه قرار گیرند. اگر هنوز می خواهید کاشی های منحصربه فرد شما برجسته باشد، می توانید با حفظ تم رنگی تک رنگ، یک کاشی دارای بافت (textured) انتخاب کنید.

سرگرمی با خطوط بندکشی

کاشی های خنثی را می توان با پودربندکشی رنگ روشن برای یک ظاهر منحصر به فرد و سرگرم کننده جفت کرد. این رویکرد زمانی خوب عمل می کند که رنگ پودربندکشی با عنصر دیگری مانند رنگ دیوارها یا تم رنگ متمایز در فضا، مطابقت داشته باشد. گزینه های منحصر به فرد پودربندکشی شامل پودربندکشی شفاف است که در طراحی کاشی شما اختلال ایجاد نمی کند و پودربندکشی براق، یک گزینه سرزنده است که باعث درخشش فضای داخلی شما می شود.

دسته‌بندی: موادبندکشی

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه