خانه/سرامیک پرسلانی, موادبندکشی/سرامیک های Color-body ،Through body ،full-body
آخرین بروز رسانی: 21ام اسفند, 1400

سرامیک های Color-body ،Through body ،full-body

سرامیک های Color-body ،Through body ،full-body / سرامیک پرسلانی زیبا و ضدآب است با تنوع گسترده ای در رنگ و سبک. در حالی که سرامیک ها از نظر شکل، رنگ و بافت از یکدیگر متمایز می شوند، مطابق زیر نیز طبقه بندی می شوند:

Color-body ،Through body ،full-body

سرامیک فول بادی

سرامیک Full body، سرامیک های پرسلانی بدون لعاب هستند. ویژگی اصلی آنها این است که یک ترکیب ثابت از مواد در کل بدنه کاشی (از جمله سطح آن) وجود دارد. رنگ بدنه سرامیک و سطح روی آن به طور کامل با هم همخوانی دارند (یکدست و تک لایه می باشند). این نوع سرامیک از استحکام بالایی برخوردار بوده و دوام آن بیشتر از سرامیک های لعابدار و ضد خش می باشد و مقاومت بالاتری در برابر سایش دارد و در آب و هوای سرد، زیر صفر، مورد استفاده قرار میگرد. درسرامیک های فول بادی تنوع رنگ زیاد وجود ندارد زیرا رنگ باید با کل خاک مخلوط گردد و سپس پرس شود.

  • سرامیک های Color-body ،Through body ،full-body
  • سرامیک های Color-body ،Through body ،full-body

سرامیک through body 

سرامیک پرسلانی through body (که بعضاً به آن سرامیک بدون لعاب نیز گفته می شود) ویژگی های بسیار مشابهی با سرامیک فول بادی دارد به استثنای این که ترکیب کامل مواد در کل بدنه سرامیک ثابت نیست و فقط رنگ آن ثابت است. ویژگی های طرح و رنگ روی سطح با تمام بدنه سرامیک مطابقت می کند.

  • سرامیک های Color-body ،Through body ،full-body
  • سرامیک های Color-body ،Through body ،full-body

سرامیک color body

سرامیک پرسلانی color body با رنگ آمیزی بدنه سرامیک با غالب ترین رنگدانه لعاب سطح، ایجاد می شود. همگام سازی رنگ لعاب و بدنه باعث خطای دید در خراش های ایجاد شده می شود.

color body از این نظر متفاوت است که بدنه به رنگ مشابه لعاب رنگ می شود. به این ترتیب که در حین ساخت، قبل از لعاب زدن، رنگدانه ای به بدنه کاشی اضافه می شود تا با سطح مطابقت کند. اگرچه تفاوتی بین سطح و بدنه کاشی وجود دارد، اما تطابق  نزدیک رنگ بدنه و لعاب باعث می شود خراش ها کمتر دیده شود.

قیمت آن معمولاً کمتر از کاشی های سرامیکی through body است.

  • سرامیک های Color-body ،Through body ،full-body

مقایسه سرامیک های Color-body ،Through body ،full-body

  • در سرامیک Full body، بدنه و سطح از یک ترکیب ثابت ساخته شده و بسیار مقاوم و بدون لعاب می باشد. 
  • through body لعاب ندارد، ترکیب کامل مواد در کل بدنه سرامیک ثابت نیست و فقط رنگ آن ثابت است. 
  • color body لعاب دارد و خراش ها و شکستگی ها در آن بیشتر دیده می شوند و نسبت به سرامیک های through body ارزان تر می باشد و لیکن از لحاظ کیفیت سرامیک های through body از استاندارد بیشتری برخوردار می باشد و جهت صرفه جویی در رنگ این نوع سرامیک (color body) تولید میگردد.

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه