خانه/سرامیک پرسلانی, کف/اسلب های پرسلانی
آخرین بروز رسانی: 29ام تیر, 1400

اسلب های پرسلانی

اسلب های پرسلانی / پرسلان ماده ای پر زرق و برق و همه کاره است که می تواند بازسازی خانه شما را به اقدامی ارزشمند تبدیل کند. اگر به دنبال یک ماده پوشاننده ی سطح و مقرون به صرفه می گردید که بتواند نمای سنگ طبیعی را تقلید کند، به دنبال اسلب های پرسلانی باشید. در این پست، متخصصان ما راهنمای کاملی در مورد اسلب های پرسلانی ارائه می دهند.

اسلب پرسلانی چیست؟

انواع مختلفی از کاشی و سرامیک در “خانواده کاشی و سرامیک” قرار می گیرند. سرامیک پرسلانی یکی از زیر مجموعه های سرامیک است و گاهی اوقات بطور جداگانه از کاشی سرامیکی به آن اشاره می شود. وقتی نوبت به خانواده سرامیک پرسلانی می رسد، اسلب های پرسلانی دارای بزرگترین ابعاد هستند. اسلب های پرسلانی با ابعاد بزرگ بادوام و متنوع هستند و نگهداری آنها آسان است و یک راه مقرون به صرفه برای دستیابی به ظاهری لوکس و زیبا، ارائه می دهند.

فواید اسلب های پرسلانی

جدا از لحاظ زیبایی شناسی، اسلب های پرسلانی دارای تعدادی ویژگی های مطلوب هستند. بیایید نگاهی عمیق تر به مزایای نصب اسلب های پرسلانی در خانه خود بیاندازیم:

اسلب های پرسلانی : تطبیق پذیری

به لطف پیشرفت های شگفت انگیز در فن آوری های تولید سرامیک، سرامیک پرسلانی تقریباً می تواند با هر رنگ، الگو، شکل یا طرح ساخته شود. این باعث می شود آن فوق العاده در خانه تطبیق پذیر باشد. اسلب های پرسلانی قابل تنظیم هستند و می توانند متناسب با طرح رنگ یا زیبایی‌شناسی طرح مورد نظر شما طراحی شوند.

اسلب های پرسلانی را می توان تقریباً در هر کجای خانه استفاده کرد، چه شما به دنبال نصب بین کابینتی، کانترهای آشپزخانه، حمام یا حتی دیوار کشی و کفپوش در فضای باز باشید، گزینه های پرسلانی خوب و فراوان هستند.

یکی از بزرگترین دارایی هایی که ممکن است هنگام کار با اسلب پرسلانی بدست آورید، توانایی تقلید از نمای سنگ طبیعی مانند سنگ مرمر با کسری از هزینه است. پرسلان یک سطح محکم و مقاوم را فراهم می کند که می تواند با رگه های زرق و برق دار که اغلب در سنگ طبیعی دیده می شود، مطابقت داشته باشد. اگر عاشق زیبایی مرمر هستید، اما بودجه ی کافی ندارید، یا به جایگزینی با نگهداری کم نیاز دارید، اسلب پرسلانی بهترین جایگزین جدید می باشد.

اسلب های پرسلانی : دوام

ما عاشق اسلب های پرسلانی هستیم، زیرا آنها بسیار با دوام هستند. ویژگی های پرسلان مورد علاقه ما عبارتند از:

  • مقاومت در برابر خراش : این باعث می شود که پرسلان برای استفاده به عنوان کانترها و کفپوش آشپزخانه یا حمام، عالی باشند.
  • مقاومت در برابر نفوذ آب : میزان جذب آب پرسلان 0.5٪ یا کمتر است. این ویژگی آن را یک گزینه عالی برای مکان های مستعد رطوبت مانند حمام، بین کابینت در آشپزخانه یا در کاربردهای فضای باز مانند محیط استخر، می کند.
  • مقاومت در برابر لکه : به لطف خاصیت ضدآب بودن پرسلان، آنها ضد لک نیز هستند. این باعث می شود که برای استفاده در آشپزخانه، گلخانه یا فضاهای آلوده به خاک و رطوبت مناسب باشد.
  • مقاومت در برابر حرارت : همانطور که محصولات سرامیکی در دماهای بسیار بالا پخته می شوند، پرسلان دارای سطح بالایی از مقاومت در برابر حرارت می باشد. این باعث می شود که برای استفاده در کاربری های آشپزخانه یا اطراف شومینه مناسب باشد.
  • مقاومت در برابر تغییر رنگ یا کمرنگ شدن : پرسلان گزینه ای با رنگ ثابت و ماندگار است که با گذشت زمان رنگ آن محو نمی شود و آن را برای استفاده در فضای باز یا نزدیک پنجره های آفتاب گیر عالی می کند.
  • مقاومت در برابر لغزش : سرامیک های پرسلانی دارای کشش ذاتی هستند، که به شما کمک می کند تا فضاهای لغزنده مانند آشپزخانه، حمام و محیط استخر برای شما و خانواده امن باشد.

اسلب های پرسلانی : پایداری

گزینه های کاشی سرامیکی مانند پرسلان یک چرخه حیات پایدار برای محیط زیست دارند، از شروع تولید تا به انتها. از منابع محلی و مواد خام طبیعی گرفته تا روش‌های تولید که شامل کاهش ضایعات و بازیافت می شوند، پرسلان راهی برای خانه دارانی است که ذهنیت پایدار دارند.

اسلب های پرسلانی : ایمنی و بهداشت

ما قبلاً درباره مزایای ایمنی پرسلان صحبت کردیم از آنجاییکه در دسته مواد ضدلغزش قرار می گیرد، اما این همه ماجرا نیست. پرسلان غیر قابل اشتعال است. در معرض آتش ، نمی سوزد ، دود نمی کند یا بخارهای سمی تولید نمی کند و حتی می تواند باعث کاهش گسترش شعله های آتش شود.

همچنین پرسلان دارای خواص ضد باکتری ذاتی است، به این معنی که باکتری ها روی سطوح پرسلانی رشد نمی کنند. برخی گزینه ها شامل خواص ضد میکروبی هستند که میکروارگانیسم ها مانند کپک و قارچ را از بین می برند.

پرسلان فاقد ترکیبات آلی فرار است که به طور معمول باعث نگرانی های بهداشتی می شود. این ماده نه تنها ضد حساسیت است ، بلکه مواد آلرژی زا مانند کرم ها ریز خاکی، شوره حیوانات خانگی و تخم های قارچ نمی توانند به سطح غیر متخلخل آن نفوذ کنند.

اسلب های پرسلانی : نظافت و نگهداری

سهولت در نظافت و نگهداری، پرسلان را به یک گزینه جذاب برای صاحب خانه های پرمشغله تبدیل می کند. در حالی که ممکن است خطوط بندکشی بین سرامیک ها در برابر رشد کپک و لکه آسیب پذیر باشد، خود پرسلان از این آلودگی ها محافظت می شود. آب گرم و پاک کننده های خنثی و ملایم اغلب این کار را انجام می دهند، همچنین اجازه دهید سطح در معرض هوا خشک شود یا آن را با پارچه میکروفایبر خشک کنید. خطوط بندکشی باید از نظافت و آب بندی منظم بهره مند شوند. یکی دیگر از مزایای حاشیه ای کار با ابعاد بزرگ این است که آنها خطوط بندکشی کمتری دارند.

دسته‌بندی: کف, سرامیک پرسلانی

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه