خانه/سرامیک پرسلانی, کف/کامپوزیت یا سرامیک پرسلانی؟
آخرین بروز رسانی: 21ام اسفند, 1400

کامپوزیت یا سرامیک پرسلانی؟

کامپوزیت یا سرامیک پرسلانی؟ / کفپوش کامپوزیت به زبان ساده کفپوشی است که دارای چندین ماده مختلف است که با هم مخلوط شده و منجر به تولید محصول نهایی می شود. این کفپوش ها معمولا آسان تر از سایر گزینه ها نصب می شوند و همچنین اغلب با دوام، جذاب و سازگار با محیط زیست هستند.

کفپوش کامپوزیت از یک لایه اورتان، یک لایه کاغذ چاپ شده و یک بدنه ترکیبی از چوب و پلاستیک ساخته شده است. کامپوزیت بسیار سفت و سخت است.

composite 1
کامپوزیت یا سرامیک پرسلانی؟

کامپوزیت یا سرامیک پرسلانی؟ / سرامیک پرسلانی

سرامیک از خاک رسهای طبیعی همراه با مواد دیگر ساخته شده است که با لعاب سطح پوشانده شده و در کوره ها پخته شده تا سخت شود. پرسلان یک سرامیک خاص است. سرامیک های پرسلانی از رسهای ریزتر ساخته می شوند و در دمای بالاتر پخته می شوند تا سخت تر و با دوام تر شوند.

کاشی و سرامیک را می توان در کف، یا برای کانتر، دیوار یا حمام استفاده کرد، در حالی که کامپوزیت فقط برای کف استفاده می شود.

کامپوزیت یا سرامیک پرسلانی؟ / مقایسه

مقایسه ظاهر

کامپوزیت

در حالی که کفپوش کامپوزیت اغلب به گونه ای طراحی می شود که مانند کاشی و سرامیک به نظر برسد، اما به ندرت این اتفاق می افتد. بیشتر افراد می توانند تفاوت بین کفپوش کامپوزیت و سرامیک یا سنگ را تشخیص دهند. با این وجود کامپوزیت در طیف وسیعی از رنگ ها و سبک ها موجود است. از منظر خالص طراحی ، هر انتخابی را که دوست داشته باشید خواهید داشت.

سرامیک پرسلانی

کاشی و سرامیک نیز در طیف گسترده ای از رنگ ها و طرح ها موجود است، لیکن بیشتر طراحان انواع سرامیک می توانند هزینه کمی داشته باشند. کاشی و سرامیک ارزش فوق العاده ای به عنوان کفپوش فراهم می کند. به ویژه سرامیک های پرسلانی به عنوان کفپوش در بسیاری از انتخاب های جذاب توسط طراحان عرضه می شوند.

مقایسه مقاومت در برابر آب و گرما

کامپوزیت و سرامیک از نظر مقاومت در برابر آب قابل مقایسه هستند، زیرا هر دو ماده کاملاً ضد آب هستند. با این حال، اتصالاتی بین قطعات هر دو نوع وجود دارد که خطر نفوذ رطوبت به سطح زیرین و کف را ایجاد می کند.

کامپوزیت

کامپوزیت به عنوان یک ماده کاملاً آلی و ساخته شده توسط بشر تا حد زیادی در برابر آسیب آب مقاوم است، اما درزهای زیادی که بین قطعات آن وجود دارد باعث جریان یافتن آب بین آنها می شود. گرمای شدید به کامپوزیت آسیب می رساند و آن را می سوزاند و ذوب می کند. بعلاوه، اگر در یک آتش سوزی در خانه مشتعل شود، گازهای سمی منتشر می کند.

سرامیک پرسلانی

کاشی و سرامیک نیز در برابر آسیب غیرقابل نفوذ است. اگر درزهای بندکشی بدرستی آب بندی شوند، سطح کفپوش مقاومت زیادی در برابر نفوذ آب دارد. همچنین کاشی و سرامیک در برابر آسیب های خورشید کاملاً غیرقابل نفوذ است.

بهترین گزینه ی مقاوم در برابر آب و گرما: کاشی و سرامیک

هر دو ماده مقاومت ذاتی خوبی در برابر آسیب به آب دارند، اما دارای درزهایی نیز هستند که می تواند باعث شود رطوبت به زیر کف برسد. کاشی و سرامیک در برابر آتش غیرقابل نفوذ است، در حالی که کامپوزیت به راحتی در اثر آتش سوزی آسیب می بیند.

کامپوزیت یا سرامیک پرسلانی؟ / مقایسه در نگهداری و نظافت

تمیز کردن کامپوزیت و سرامیک هردو آسان است. جارو کشیدن و طی زدن روزانه با استفاده از یک محلول صابون ملایم برای مراقبت از تمام کفپوش ها همیشه کافی است. کامپوزیت یکی از ساده ترین کفپوش ها در تمیز کردن است. در مورد کاشی و سرامیک، خطوط بندکشی چرک می شوند. وقتی این اتفاق می افتد، یک اسکراب خوب با پاک کننده مخصوص خطوط بندکشی که حاوی سفید کننده باشد، لازم است.

دسته‌بندی: سرامیک پرسلانی, کف

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه