خانه/سرامیک پرسلانی, مطالب منتخب/تفاوت سرامیک و پرسلان
آخرین بروز رسانی: 31ام خرداد, 1400

تفاوت سرامیک و پرسلان

تفاوت سرامیک و پرسلان / اصطلاحات “سرامیک” و “پرسلان” اغلب به جای یکدیگر بکار می روند، اما آنها یکسان نیستند. در اینجا چند تفاوت مهم این دو بیان می شود که باید هنگامیکه گزینه های مورد نظر خود را برای انتخاب کاشی بررسی می کنید، در نظر داشته باشید:

تفاوت های بین سرامیک و پرسلان

از نظر ساختار

کاشی های پرسلان و سرامیکی به طور مشابه از خاک رس پخته تولید می شوند، اما آنچه واقعاً آنها را از هم جدا می کند تراکم و دوام آنها است.

  • کاشی های پرسلانی در دماهای بالاتر و در مدت زمان طولانی تری نسبت به سرامیک پخته می شوند، که بدین ترتیب بادوام تر و متراکم تر هستند و عملا کاملاً ضدآب هستند.
  • کاشی های سرامیکی ظریف تر هستند و تخلخل کمتری دارند، به این معنی که می تواند آب را به راحتی جذب کند.
shakhes 1

از نظر ظاهر

عامل دیگری که این نوع کاشی ها را از هم متمایز می کند، شکل ظاهری آنها است. با تکنولوژی امروز و روندهای در حال تغییر، هر دو کاشی می توانند هر رنگ یا الگویی را داشته باشند.

  • رنگ یا طرح پرسلان در تمام بدنه ی آن یکسان است. بنابراین اگر شکسته شوند، چندان واضح نیست.
  • طرح ها و رنگ های کاشی سرامیکی روی سطح چاپ شده و با نوعی لعاب محافظت می شوند. بنابراین اگر این کاشی ها بشکنند، از آنجا که رنگ بدنه ی کاشی متفاوت از سطح آن است ، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
vs
density

از نظر قیمت

در حالی که سرامیک و پرسلان از تمام مواد نوسازی قیمت کمتری دارند، اما تفاوت قیمت آنها به دلیل اختلاف چگالی آنها است. بنابراین کاشی های پرسلان گران تر از کاشی های سرامیکی هستند.

کاربرد پرسلان و سرامیک

  • کاشی های سرامیکی از آنجا که ظرافت بیشتری دارند، برای مناطقی که ترافیک زیادی ندارند بسیار مناسب است.
  • کاشی های پرسلانی معمولاً از دوام بالاتری برخوردارند، بنابراین استفاده از آنها در دیوارهای خارجی، میزهای پیشخوان یا حتی به عنوان کفپوش (داخل و خارج از خانه) بسیار مناسب است.

هم برای سرامیک و هم برای پرسلان مزایا و معایبی وجود دارداما نمی توان انکار کرد که هر یک می تواند کمک خوبی به بازسازی فضای شما باشد. فقط همیشه در نظر داشته باشید که قبل از تصمیم گیری گزینه های خود را بسنجید.

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه