خانه/سرامیک پرسلانی, کف پارکینگ/راه حل پوشش کف پارکینگ چیست؟
آخرین بروز رسانی: 24ام اسفند, 1400

راه حل پوشش کف پارکینگ چیست؟

راه حل پوشش کف پارکینگ چیست | در بسیاری از پروژه های ساختمانی؛ مسکونی، اداری، تجاری انتخاب کفپوش مناسب و بادوام جهت کف پارکینگ یک دغدغه همیشگی بوده است. مصالحی که در بلند مدت هزینه نگهداری کمی داشته و گذر زمان باعث فرسودگی آن نگردد. محصولی که در مقابل سایش، ضربه، رد لاستیک، روغن ریزی، بنزین، سر خوردن، از دست دادن شکل ظاهری، اسیدها و شرایط دیگر مقاومت لازم را داشته باشد.

سرامیک پرسلانی بعنوان گزینه ای مناسب جهت پوشش کف پارکینگ دارای خواص متعدد از جمله مقاوت خمشی و نیروی شکست بالا می باشد. طبق Test Report موجود نیروی شکستی برابر 4000 نیوتن و مقاومت خمشی 56 نیوتن بر میلی متر مربع را دارا می باشد. علاوه بر مقاومت باربری و شکست بالا این محصولات در مقابل نفوذ روغن و سایر آلاینده ها بسیار بالا بوده و یک سطح کاملا مقاوم و تمیز را در کف پارکینگ ایجاد می نماید.

راه حل پوشش کف پارکینگ چیست
راه حل پوشش کف پارکینگ چیست

راه حل پوشش کف پارکینگ چیست / سرامیک های پرسلانی مخصوص کف پارکینگ Parking heavy duty tile

برای ایجاد پوشش مناسب در کف پارکینگ که یک کف Heavy Duty و پر ترافیک محسوب می شود رعایت نکات مهندسی و اجرایی باعث ماندگاری و پایداری آن می شود.

راه حل پوشش کف پارکینگ چیست / نکات نصب

لازم است پیش از شروع به نصب سرامیک نوع شیب بندی و دریناژ کف را مشخص نمود. از آنجایی که سرامیک های پرسلانی دارای جذب آب نزدیک به صفر می باشند در نصب آنها لازم است از چسب های مناسب استفاده شود. در ابتدای کار نیاز به ایجاد بستری مسطح با شیب بندی مناسب می باشد که این امر سهولت لازم جهت نصب سرامیک با چسب را فراهم می آورد. مسطح بودن کف سازی یا level بودن آن حائز اهمیت است و لیسه ای بودن سطح اهمیت چندانی جهت نصب سرامیک با چسب ندارد.

  • راه حل پوشش کف پارکینگ چیست
  • راه حل پوشش کف پارکینگ چیست

جهت مسطح نمودن سطح از متریال مختلفی می توان استفاده نمود، بسته به ضخامت، برای اصلاح کف سازی می توان از روش های متعدد استفاده نمود. از ملات ماسه سیمان، مصالح مسطح کننده مانند Self leveling ها یا در شرایطی حتی خود چسب های پایه سیمان استفاده نمود.

راه حل پوشش کف پارکینگ چیست | جهت چیدمان مناسب و مورد نظر پروژه می توان قبل از نصب سرامیک، تایل ها را روی سطحی چیدمان نمود و از طرح مورد نظر مطمئن شد و سپس سرامیک ها را نصب نمود. در بیشتر موارد در کف پارکینگ، طراحان حاشیه یا لاین های رنگی و حتی شماره ردیف پارکینگ را با سرامیک در کف ایجاد می نمایند.

  • راه حل پوشش کف پارکینگ چیست
  • راه حل پوشش کف پارکینگ چیست
  • راه حل پوشش کف پارکینگ چیست
  • راه حل پوشش کف پارکینگ چیست

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه