خانه/سرامیک پرسلانی/زیبایی پایدار با سرامیک های پرسلانی
آخرین بروز رسانی: 17ام شهریور, 1400

زیبایی پایدار با سرامیک های پرسلانی

زیبایی پایدار با سرامیک های پرسلانی / راهنمای مختصری برای تمیز کردن کاشی و سرامیک از محیط هایی شروع می شود که بیشتر هز همه در معرض استرس قرار دارند : آشپزخانه و حمام.

موفقیت کفپوش ها و دیوارهای سرامیک پرسلانی مطمئناً با عوامل زیبایی مرتبط است. فناوری های مدرن تولید سرامیک به شما امکان انتخاب از بین سطوح سرامیکی با ظاهر چوب، سنگ، سنگ مرمر، بتون و حتی فلز با واقع گرایی فوق العاده و همچنین انتخاب گسترده ای از رنگ ها، ضخامت ها، ابعاد و پرداخت ها را برای همه ی مصارف، می دهد. اما باید گفت که سهولت نگهداری و نظافت آنها نیز دلیل بسیار خوبی برای انتخاب این ماده است. در حقیقت، سرامیک های پرسلانی دارای ویژگی های فنی هستند که برخلاف سایر مصالح نیاز به نگهداری خاصی ندارند. برای جاذب و متخلخل نبودن، تنها چند مرحله ساده هستن که همگی بکار گرفته می شوند تا کف ها و دیوارهایی داشته باشید که همیشه براق هستند؛ از سرویس بهداشتی تا آشپزخانه، اتاق نشیمن، تراس و حمام. همچنین فضاهای عمومی و سطوح کار.

زیبایی پایدار با سرامیک های پرسلانی / تمیز کردن پس از نصب و نظافت روزانه

تمیز کردن سرامیک های پرسلانی، که به عنوان نگهداری روزانه شناخته می شود، باید از تمیز کردن پس از نصب متمایز شود تا باقی مانده چسب ها و دوغاب های حرفه ای از بین بروند. اگر این نظافت به درستی انجام شود، حذف آلودگی ناشی از تردد و استفاده روزانه از سطح کاشی کاری مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اول از همه، گرد و غبار را با جاروبرقی برداشته و با استفاده از یک پارچه میکروفایبر مرغوب، آنها را با آب گرم بشویید. هر چند وقت یکبار می توانید یک شوینده ملایم و بدون واکس به آب اضافه کنید و سپس آن را بشویید. اما نوع آلودگی بسته به اینکه در آشپزخانه، حمام، اتاق نشیمن یا اتاق خواب هستید تغییر می کند و بنابراین مواد شوینده مورد استفاده و دفعات تمیز کردن نیز تغییر می کند. در هر صورت بهتر است هرگز از مقدار شوینده ای که باید در آب رقیق شود، تجاوز نکنید، مگر اینکه کف آن بسیار کثیف باشد و چندین بار قصد شستشو دارید.

انتخاب مواد شوینده بستگی به لکه دارد

کاشی های سرامیکی در برابر رایج ترین مواد شیمیایی و شوینده ها مقاوم است، بنابراین نگران خراب شدن آنها نباشید. مواد شوینده قلیایی برای لکه های نوشابه، قهوه، آب میوه و چربی ها عالی هستند. مواد شوینده اسیدی برای رسوب آهک و زنگ، و مواد شوینده با پایه ی حلال برای لکه های جوهر یا ماژیک بهترین هستند. لکه های تیره باقی مانده از زیره های لاستیکی نیاز به مالیدن خشک با استفاده از اسفنج های خشک یا برس های ساینده دارد که معمولاً برای تمیز کردن کفش استفاده می شود. سرامیک های پرسلانی نیازی به استفاده از واکس یا مواد شوینده با افزودنی های پرداخت کننده ندارند، حتی وقتی که سطح براق داشته باشند. این مواد روی زمین جمع می شوند و پتینه هایی ایجاد می کنند که باعث چسبندگی خاک می شود، آنها را لکه دار می کند، هاله ایجاد می کند و روشنایی و درخشش رنگ ها را تغییر می دهد. کاشی های سرامیکی از آنجا که غیرجاذب و مقاوم در برابر آتش هستند، می توانند با بخار پاک کن، یک روش تمیز کننده بسیار موثر، یا با ماشین های شستشوی کف، تمیز شوند.

فراتر از نظافت

اگر می خواهید چیزی بیشتر از نظافت معمولی انجام دهید؛ مثلاً در حمام، پیشخوان آشپزخانه، یا به دلیل اینکه بچه هایی دارید که چهار دست و پا در اطراف خانه می روند؛ چگونه سرامیک های پرسلانی را ضد عفونی می کنید؟ در این مورد شما باید از محصولات طبقه بندی شده به عنوان ضدعفونی کننده حاوی غلظت خاصی از مواد استفاده کنید که قادر به از بین بردن میکروب ها و باکتری ها از سطح هستند. سرامیک های پرسلانی به دلیل ویژگی های فیزیکی و مکانیکی مواد سازنده اش، ضدعفونی کردن آنها بسیار آسان است. از آنجا که در دمای بسیار بالا پخته می شوند، کاملاً بدون منافذ هستند، که از تکثیر کپک ها و باکتری ها جلوگیری می کند. 

دسته‌بندی: سرامیک پرسلانی

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه