خانه/سرامیک پرسلانی/سرامیک های بیمارستانی
آخرین بروز رسانی: 22ام دی, 1400

سرامیک های بیمارستانی

سرامیک های بیمارستانی / ورودی ها، راهروها، فضاهای بالینی، اتاق های اورژانس و جراحی، کافه تریا، ایستگاه های پرستاری، اتاق بیمار و غیره؛ این فضاها در هر بیمارستان عملکرد مخصوص به خود را دارد و بنابراین قوانین و استانداردهای خاص خود را دارا می باشد. بنابراین متناسب هر فضا باید از پوشش مناسب برای دیوارها و کف استفاده کرد.

لغزش ها و سقوط ها هر ساله منجر به هزاران مصدومیت می شود که کفپوش ها نقش اصلی را در این اتفاقات دارند. ارزیابی خطرات و انتخاب محصولات مناسب برای کفپوش که مقاوم در برابر لغزش باشند برای طراح در درجه اول قرار دارد. انتخاب صحیح باعث افزایش ایمنی کاربران و کاهش سطح خطر می شود.

ویژگی های اساسی پوشش ها در بیمارستان:

  • نظافت آسان
  • دوام و مقاومت بالا
  • ضد آب و رطوبت
  • ضد لغزش
  • ضدلک و ضدخش
  • غیر قابل اشتعال

سرامیک های بیمارستانی/ سرامیک پرسلانی

با توجه به ویژگی های ذکرشده سرامیک های پرسلانی با مشخصه های ضدآب، ضدلغزش و مقاوم در برابر آتش، باکتری ها و لکه ها، ضمن ارائه طیف گسترده ای از رنگ، شکل و طرح، می توانند نیازهای طراحی هر مکان از جمله بیمارستان ها و خانه های سالمندان را برآورده کنند.

سرامیک های پرسلانی یک محیط امن و راحت را برای کارکنان فراهم می کند.

سرامیک انتخاب مناسبی برای به حداقل رساندن خطر سقوط است. سرامیک با سطوح ضدلغزش موجود و در دسترس می باشند. این سرامیک های ضد لغزش در هزاران طیف از طرح ها و شکل های مختلف سرامیک در دسترس است، بنابراین طراحان هنوز هم گزینه های زیادی برای انتخاب دارند که هم عملی باشند، هم ایمن و هم نیازهای طراحی را برآورده کنند.

انتخاب رنگ سرامیک های بیمارستانی

رنگ حیاتی ترین، تأثیرگذارترین و رسا ترین عنصر طراحی در جعبه ابزار یک طراح است. رنگها متناسب با تعداد رنگهای طیف، قابلیت تأثیرات فیزیولوژیکی و روانی متفاوتی را دارند. واکنش های مرتبط با رنگ خود به خودی است، می تواند مثبت یا منفی باشد و در عین حال غالباً مختص هر فرد است. بنابراین هنگام طراحی مراکز بهداشتی که طیف گسترده ای از افراد در آن حضور دارند، باید رنگ را به دقت در نظر گرفت.

رنگ ها اثری اثبات شده بر روی دمای بدن دارند – تن های گرم (قرمز، نارنجی، زرد) می توانند درجه حرارت فرد را افزایش دهند در حالی که رنگ های سرد اثر عکس دارند. رنگ می تواند درک فرد از زمان را تحت تأثیر قرار دهد – فضاهای با رنگ گرم  باعث می شود که فرد احساس کند زمان با کندی می گذرد. رنگها در فرم ها و درخشندگی های مختلف می توانند باعث تحریک، دلزدگی یا آرامش شوند و حتی می توانند به روند بهبودی بیمار کمک کنند. این واقعیت ها توسط معماران و طراحان داخلی بیشتر مورد شناسایی و اجرا قرار می گیرند تا تأثیرات مطلوبی داشته باشند.

نوعا محیط های سفید بیمارستانی، تصویری واضح از دیوارهای سفید، تخت سفید، لباس فرم سفید و لباس های آبی را تداعی می کند که در ابتدا یک حس مقدس و حس تمیزی بوجود می آورد، درحالیکه بیماران بدون هرگونه احساس نشاطی، احساس سرما، رنگ پریدگی و بی حوصلگی می کنند . برای کسانی که بیماری های جدی دارند، مواجهه با این محیط باعث می شود احساس ناامیدی یا ترس از مرگ پیدا کنند. امروزه، تغییرات قابل توجهی در طراحی برای بهبود جو در مراکز درمانی وجود دارد که در آن استفاده از حس رنگها با توجه به نوع بیماری یا نوع کلینیک اعمال می شود.

  • سرامیک های بیمارستانی
  • سرامیک های بیمارستانی

به طور معمول، توصیه می شود از بیش از سه رنگ اصلی در یک فضای داخلی استفاده نکنید. رنگ سقف باید نسبت به دیوار روشن تر یا یکسان باشد و می تواند سفید باشد یا با رنگ دیوار مطابقت داشته باشد. فضاهای متصل باید از رنگی مشابه استفاده کنند، در حالی که فضاهای بسته بطور جداگانه می توانند از رنگهای مختلف استفاده کنند. برای فضاهای بزرگ، رنگ های روشن و ظریف به جای رنگ های تند توصیه می شود.

به عنوان مثال در بیمارستان کودکان، رنگ های گرم مانند نارنجی، زرد یا قرمز را می توان در قسمت ورودی برای استقبال از کودکان استفاده کرد و همچنین می توان از رنگ زرد گرم در اتاق انتظار استفاده کرد تا احساسی گرم و جالب را ترغیب کند.

راهرو، اتاق های مشاوره و درمان می تواند به رنگ آبی روشن یا سبز باشد تا احساس آرامش ایجاد کند. در حالی که از رنگ های زرد و صورتی می توان به عنوان تزئینات کوچک استفاده کرد. رنگهای روشن و الگوهای بازی مانند حیوانات یا درختان را می توان در فضاهای عمومی اعمال کرد. سرانجام، می توان نارنجی یا زرد روشن را در اتاق بیماران اعمال کرد تا اشتهای کودکان تحریک شود.

سرامیک های مونوکالر گروه آذین آرک (azinarc) در 10 رنگ متنوع و بسیار زیبا برای استفاده در دیوار و فضاهای داخلی بیمارستان و درمانگاه، موجود می باشد.

  • سرامیک های بیمارستانی

در انتخاب رنگ به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • تأثیر نور و مواد روی رنگ
  • سن و جنسیت افرادی که از این فضا استفاده می کنند
  • رنگ های واضح و قابل تشخیص برای افراد مسن با بینایی ضغیف مناسب تر است
  • ماهیت و شدت بیماری: به عنوان مثال نباید از رنگها و الگوهای تحریک کننده در فضاهای نگهداری از افراد مبتلا به اختلالات عصبی استفاده کرد، زیرا ممکن است باعث تشنج شود.
  • فضا برای بیماران، کارمندان یا مراجعه کنندگان است؟ و مدت زمانی که این افراد در معرض رنگ قرار می گیرند چقدر است؟
  • هدف از رنگ برجسته کردن است یا استتار کردن
  • آیا هدف سازماندهی فضاها با استفاده از رنگ به عنوان نشانه است؟
  • نظافت را در نظر بگیرید: نظافت در مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است، زیرا رنگ در درک محیط تمیز نقش دارد.
  • زیبایی را در نظر بگیرید.
دسته‌بندی: سرامیک پرسلانی

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه