خانه/سرویس بهداشتی و حمام/طراحی سرامیک سرویس های بهداشتی
آخرین بروز رسانی: 20ام دی, 1400

طراحی سرامیک سرویس های بهداشتی

طراحی سرامیک سرویس های بهداشتی چگونه باید باشد؟

این واقعیت کاملاً شناخته شده ای است که طراحی سرویس های بهداشتی و حمام  به قدری حائز اهمیت است که در فروش یک خانه بسیار مؤثر است، بنابراین انتخاب کاشی و سرامیک یکی از مهمترین موارد برای طراحی محنصربه فرد، به شمار می رود.

بنابراین کاشی و سرامیک مواردی هستند که شما باید کاملا روی آن سرمایه گذاری کنید. اگر لحظه ای شیر آب و حوله خشک کن ها را کنار بگذارید، واقعاً این کاشی ها هستند که هنگام ورود به سرویس های بهداشتی بیشترین تأثیر اولیه را دارند. بنابراین نه تنها باید بسیاری از ایده های کاشی کاری سرویس های بهداشتی را جستجو کنید تا مطمئن شوید به طرح رویاهای خود رسیده اید، بلکه باید نصب کاشی های خود را نیز به افراد حرفه ای بسپارید. 

قبل از اینکه در تصاویر زیبا غوطه ور شویم، باید بدانیم چه چیزی در طراحی کاشی کاری سرویس های بهداشتی حائز اهمیت است؟

طراحی / انواع کاشی و سرامیک برای سرویس های بهداشتی

آیا می دانید کاشی ها انواع مختلفی دارند؟ این چیزی است که شما قطعاً باید از آن آگاه باشید تا از جوانب مثبت و منفی هر یک مطلع شوید.

طراحی / 1. کاشی های پرسلانی 

اگرچه سرامیک های پرسلانی گران هستند اما دوام بیشتری نسبت به کاشی های سرامیکی معمول دارند و برای کف حمام که بسیار در معرض استفاده است مناسبتر می باشد. یکی دیگر از مزایای مهم پرسلان این است که انعطاف پذیری زیادی در طراحی آن وجود دارد، بنابراین آنها می توانند در طیف وسیعی از رنگ ها، اندازه ها و سبک ها ارائه شوند. بنابراین گزینه های شما برای طراحی بی پایان است.

طراحی / 2. کاشی های مرمر

آیا چیزی خیره کننده تر از سنگ مرمر وجود دارد؟ پاسخ این است مطلقا نه! از این گذشته، چه کسی از زیبایی سنگ مرمر کلکته چیزی نشنیده است. با این حال ،این سنگ بهترین انتخاب نیست. به این دلیل که یک سنگ بسیار نرم می باشد که جاذب است و برای مناطق مرطوب و کف سرویس ها مناسب نمی باشد.
اما اگر شما به سنگ مرمر علاقه دارید پیشنهاد گروه آذین آرک (azinarc) انتخاب سرامیک پرسلانی طرح کلکته است که فاقد معایب سنگ مرمر می باشد.

3. کاشی های سرامیکی

این کاشی ها از مواد مشابه کاشی های پرسلانی ساخته شده اند، اما دوام و مقاومت کاشی های پرسلانی را ندارند اما می توانید آنها را به درستی مهر و موم کنید و دوام بیشتری پیدا می کند.

4. کاشی های سنگ آهک

برای استفاده از کاشی های سنگ آهک در حمام باید آنها را بسیار خوب مهر و موم کرد زیرا کاملاً متخلخل هستند.

5. کاشی های موزاییکی

موزاییک ها متنوع ترین کاشی ها هستند که با هر طراحی می توانند هماهنگ شوند. آنها در طیف وسیعی از رنگ ها موجود هستند.

موزاییک ها قطعات کوچکی از سرامیک های پرسلانی هستند. 

 طراحی سرامیک سرویس های بهداشتی / انتخاب رنگ

سرویس های بهداشتی با رنگ تمام سفید

رنگ سفید یک ظاهر شیک، تمیز و منعکس کننده نور را ایجاد می کند و باعث می شود تا حمام های کوچک کمی بزرگ تر به نظر آیند. تفاوت ندارد که سبک حمام شما چیست زیرا این رنگ در تمامی سبک ها به خوبی خود را نشان داده و هیچ وقت از مد نمی افتد. همچنین از نظر بهداشتی رنگ سفید قابل قبول تر می باشد زیرا با نشان دادن کثیفی مرتب به تمیز کردن نیاز پیدا کرده در نتیجه بهداشت همیشه رعایت می شود. از مزایای دیگر رنگ سفید این است که به راحتی می توانید رنگ های مورد علاقه تان را با آن هماهنگ کنید. هر رنگ دلخواهی که می تواند در لوازم و اکسسوری های موجود در سرویس های بهداشتی به کار روند.

  • طراحی سرامیک سرویس های بهداشتی
  • طراحی سرامیک سرویس های بهداشتی
  • طراحی سرامیک سرویس های بهداشتی

رنگ های ملایم مانند آبی

تمام طیف های رنگ آبی برای این فضاها قابل استفاده اند، اما هر چه روشن تر و ملایم تر باشد، فضای شما نیز لطیف تر خواهد بود. 

  • طراحی سرامیک سرویس های بهداشتی
  • طراحی سرامیک سرویس های بهداشتی
  • طراحی سرامیک سرویس های بهداشتی
  • طراحی سرامیک سرویس های بهداشتی

رنگ ملایم مانند سبز

از جمله رنگ های ملایم دیگری که برای حمام و سرویس بهداشتی پیشنهاد می شود سبز است. رنگی که به نوعی برای طراحان بازگشت به طبیعت محسوب می شود. ترکیب رنگ سبز کاشی ها با وسایل چوبی طبیعت را به معنای واقعی برای ما تداعی خواهند کرد و هیچ گاه هم از مد نمی افتند. اما هم چنان باید برای رسیدن به تعادل بصری لازم در فضا رنگ سفید را همراه داشته باشید.

  • طراحی سرامیک سرویس های بهداشتی
  • طراحی سرامیک سرویس های بهداشتی

انواع رنگ خاکستری

طوسی یا خاکستری رنگی تسکین دهنده و بی نظیر است. اما با توجه به تاریک و بسته شدن فضا، باید در انتخاب نوع خاکستری خود دقت لازم را داشته باشید. یکی از مزیت های این رنگ مانند رنگ سفید در این است که می تواند ترکیب رنگ های متنوع و زیبایی را با سایر رنگ ها خلق کند. وسایل چوبی قهوه ای رنگ نیز سبک جذابی را با خاکستری به وجود می آورند.

امروزه در طراحی سرامیک سرویس های بهداشتی مدرن، علاقه ی زیادی نسبت به این رنگ وجود دارد.

  • طراحی سرامیک سرویس های بهداشتی
  • طراحی سرامیک سرویس های بهداشتی
  • طراحی سرامیک سرویس های بهداشتی
  • طراحی سرامیک سرویس های بهداشتی

رنگ های شاد مانند قرمز و صورتی

بر خلاف کسانی که دوست دارند یک صبح آرام را در یک فضای آرامش بخش شروع نمایند، عده ای هم هستند که یک روز پر هیجان و پر انرژی را ترجیح می دهند. بنابراین برای این افراد رنگ های شادی مانند قرمز ایده آل خواهد بود. نکته بسیار مهم در استفاده از این رنگ این است که باید به میزان کم و در طیف های رنگی ملایم به کار رود. قرمز خیلی تند و تیز می تواند بعد از مدتی خسته کننده و زننده به نظر برسد. اما به طور کلی یک فضای مدرن را خلق می کند که نیاز زیادی به هم نشینی با رنگ سفید دارد. اگر قرمز شما مقداری متمایل به قهوه ای باشد و از وسایل چوبی با رنگ قهوه ای تیره در فضا استفاده شود شما را به یک فضای کلاسیک نزدیک تر می نماید. 

  • طراحی سرامیک سرویس های بهداشتی
  • طراحی سرامیک سرویس های بهداشتی
  • طراحی سرامیک سرویس های بهداشتی

برای سرامیک های رنگی می توانید از محصولات مونوکالر گروه آذین آرک (azinarc) که در 10 رنگ مختلف و متنوع ارائه می شوند استفاده کنید. 

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه