خانه/دیتیل اجرایی/نصب سرامیک پرسلانی
آخرین بروز رسانی: 20ام تیر, 1400

نصب سرامیک پرسلانی

نصب سرامیک پرسلانی یک فرآیند است. آماده سازی مناسب بیس کار برای نصب موفقیت آمیز کاملاً ضروری است. در زیر دستورالعمل هایی در مورد چگونگی تکمیل  پروژه با موفقیت کامل، آورده شده است.

آماده سازی بیس کار

1. موفقیت و طول عمر نصب سرامیک به محکم و سفت و سخت بودن بیس کار بستگی دارد. این معمولا به معنی برداشتن مصالح سابق کفپوش قبل از نصب کاشی جدید است.

2. کاشی سرامیکی و پرسلانی باید در کف تمیز، مسطح و سفت و سخت نصب شود. اگر کف مورد نظر شما انعطاف پذیر است یا قسمت های ناهمواری دارد، در صورت لزوم تعمیرات لازم را انجام دهید. از یک برد سیمانی یا یک میان لایه از جنس الیاف سیمانی استفاده کنید. هر دو در برابر رطوبت مقاوم بوده و در برابر مایعات نفوذ ناپذیر هستند.

3. الگوی نصب خود را انتخاب کنید. گزینه‌های بی شماری وجود دارند، و این الگو باید نشان دهنده کیفیت نهایی باشد که سعی در دستیابی به آن دارید.

4. نقشه ی نصب خود را ترسیم کنید. مرکز اتاق را پیدا کنید به این ترتیب که وسط دیوارهای مخالف را به هم وصل کنید تا دو خط عمود بر هم حاصل شده و مرکز اتاق بدست آید.

5. کاشی کاری خود را از نقطه مرکزی شروع کنید، و فضای کافی برای خطوط بندکشی را در نظر بگیرید. هدف این است که تا آنجا که ممکن است با کاشی های کامل کار کنید و کمترین برش را بزنید.

نصب

1. از خطوط مرجع که راهنمای شما هستند استفاده کنید و از مرکز اتاق کاشی کاری راشروع کنید.

2. ملات یا چسب را بصورت نازک با لبه شکاف دار ماله پهن کنید. کاشی های بزرگتر به لایه ی نازک تر و ماله شکاف دار بزرگتر نیاز دارند.

3. همانطور که کاشی خود را جاگذاری می کنید، می توانید از اسپیسرهای پلاستیکی استفاده کنید تا به شما کمک کند که خطوط بندکشی مستقیم داشته باشید. اسپیسرها را قبل از خشک شدن ملات زیرلایه بردارید.

4. با استفاده از دستورالعمل ها، بلافاصله هر نوع ملات اضافی را تمیز کنید.

5- بعد از نصب چند ردیف کاشی، آنها را با استفاده از یک تراز و یک چکش تنظیم کنید.

6. هنگامی که به محیط اتاق می رسید ، کاشی ها را برش داده و تنظیم کنید تا نصب کامل شود.

7. اجازه دهید کاشی طبق دستورالعمل سازنده تنظیم و جاگذاری شود. کاشی ها را بندکشی کنید.

8- سطح کاشی را با اسفنج مرطوب و آب تمیز نظافت کنید.

  • نصب سرامیک پرسلانی

نکات نگهداری

همانند سایر مصالح مورد استفاده برای کفپوش، تکنیکهای کلی تمیزکاری کاشی سرامیکی و پرسلانی به سطح، بافت و شرایط سطح سرامیک بستگی دارد. آب و یک اسفنج نرم معمولاً برای تمیز کردن سطح محصولات سرامیکی و پرسلانی کافی خواهد بود.

برای اطلاع از جزئیات بیشتر پیرامون نظافت سرامیک های پرسلانی با سطوح مختلف می توانید مقاله نظافت سرامیک پرسلانی را در همین سایت azinarc مطالعه کنید.

اگر با چیز دیگری غیر از آب تمیز می کنید، یک پاک کننده با pH خنثی انتخاب کنید که تاثیری در سطح پرداخت شده ید سرامیک نداشته باشد. در بیشتر مراکز خرید خانگی و نمایشگاه های کاشی و سرامیک می توانید پاک کننده های خنثی پیدا کنید. همیشه ابتدا تمیز کننده را در یک منطقه کوچک آزمایش کنید. اگر کاشی یا سرامیک به شدت آلوده و کثیف است، توصیه می کنیم یک شرکت حرفه ای نظافت روش تمیزکاری صحیح را تعیین کند.

دسته‌بندی: دیتیل اجرایی

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه