خانه/دیتیل اجرایی, سرامیک پرسلانی/ضخامت استاندارد سرامیک پرسلانی چیست؟
آخرین بروز رسانی: 10ام شهریور, 1400

ضخامت استاندارد سرامیک پرسلانی چیست؟

ضخامت استاندارد سرامیک پرسلانی مشابه کاشی های سرامیکی است، درحالیکه سرامیک پرسلانی در ورژن کمی ضخیم تر هم موجود است. سرامیک پرسلانی زیباست و به راحتی نگهداری می شود و یک انتخاب رایج و کاربردی در دکوراسیون مدرن خانه است. سرامیک پرسلانی بر اساس متر مربع به فروش می رسد. اطمینان حاصل کنید که اندازه اتاق یا فضای شما برای خرید کاشی کافی، دقیق است.

ضخامت استاندارد سرامیک

ضخامت استاندارد سرامیک پرسلانی بین ضخامت 7 و 20 میلیمتر می باشد. در مقابل، ضخامت استاندارد کاشی های سرامیکی از 7 تا 10 میلیمتر است. حداقل ضخامت متوسط برای هر دو ماده یکسان است، اما سرامیک های پرسلانی گزینه های ضخیم تری هم دارند. کاشی های ضخیم تر نسبت به کاشی های باریک تر احتمال شکستن یا ترک خوردگی کمتری دارند زیرا محکم تر هستند. ممکن است بخواهید سرامیک های پرسلانی ضخیم تری را برای کفپوش، مخصوصاً در فضاهای پرتردد انتخاب کنید، زیرا دوام کاشی پرسلانی کف در جلوگیری از ترک و آسیب مهم است.

ضخامت استاندارد سرامیک / سرامیک پرسلانی باریک

اگر به دنبال گزینه سرامیک پرسلانی با وزن سبک تر هستید، سرامیک پرسلانی باریک را در نظر بگیرید. آنها یک گزینه مقرون به صرفه تر را ارائه می دهند زیرا از مواد کمتری استفاده می کنند و انرژی زیادی برای تولید به کار نمی برند. ضخامت اکثر سرامیک های پرسلانی حداقل 7 میلی متر است. اما ضخامت سرامیک پرسلانی باریک فقط 3 تا 6 میلی متر است. این بدان معناست که ضخامت سرامیک ها می تواند به باریکی 3 میلیمتر باشد.

از آنجا که کاشی ها بسیار باریک هستند، هنگام نصب به مراقبت خاصی احتیاج دارند. احتمال ترک خوردن یا شکستن آنها بسیار بیشتر است، بنابراین نصب کنندگان اغلب از تجهیزات خاصی برای نصب استفاده می کنند.

چرا ضخامت سرامیک پرسلانی اهمیت دارد

آیا واقعا مهم است که ضخامت سرامیک پرسلانی شما چقدر است؟ کاشی های ضخیم تر دوام بیشتری را ارائه می دهند، اما ضخامت آن نیز می تواند برای تناسب کاشی ها با فضای شما مهم باشد. به عنوان مثال، شما نمی خواهید کفپوش سرامیکی جدید شما بالاتر یا پایین تر از کف اتاق های مجاور باشد. همچنین می خواهید درهای موجود در فضا بتوانند آزادانه باز و بسته شوند. اگر از سرامیک پرسلانی با ضخامت بیشتر استفاده کنید، ممکن است درب روی سرامیک بمالد یا گیر کند. برای انتخاب ضخامت کاشی، ارتفاع زیرلایه را در نظر بگیرید.

ویژگی های سرامیک پرسلانی

سرامیک های پرسلانی، که عموماً با روش فشرده سازی تولید می شوند، از رسهای پرسلانی ساخته می شوند. کاشی های سرامیکی از خاک رس قرمز یا سفید ساخته می شوند. میزان جذب آب سرامیک های پرسلانی کمتر از 1 درصد است، بنابراین این سرامیک ها از آنجا که در برابر یخ زدگی مقاومند، برای فضاهای بیرونی در آب و هوای سرد انتخاب خوبی هستند. این کاشی ها علاوه بر نفوذ ناپذیری در برابر رطوبت، صاف و متراکم نیز هستند. شما می توانید سرامیک های پرسلانی بدون لعاب را خریداری کنید، یا روکش مات یا براق را انتخاب کنید.

سرامیک های پرسلانی لعاب دار

سرامیک های لعابدار قبل از پخته شدن در کوره با یک لایه ی نازک شیشه ای پوشش داده می شوند. این نوع سرامیک پرسلانی در رنگ ها و الگوهای زیادی موجود است. اگرچه در صورت خرد شدن یا شکستن سرامیک، آسیب قابل توجه خواهد بود و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. سرامیک های لعاب دار بسیار براق ممکن است لغزنده باشند و برای دیوارها و کانترها نسبت به کفپوش مناسب ترند. سرامیک های پرسلانی برای استفاده در آشپزخانه در برابر حرارت مقاومند اما نسوز نیستند. سرامیک های لعابدار نیازی به آب بندی ندارند.

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه