خانه/دیتیل اجرایی, سرامیک پرسلانی/تفاوت کاشی های اصلاح شده و کاشی های اصلاح نشده
آخرین بروز رسانی: 2ام شهریور, 1400

تفاوت کاشی های اصلاح شده و کاشی های اصلاح نشده

کاشی های اصلاح نشده و اصلاح شده ؟ / فرض کنیم شما واقعاً دو کاشی سرامیکی یا پرسلانی می خواهید که بسیار مشابه باشند. یک کاشی اصلاح شده است و دیگری نیست. چگونه انتخاب می کنید؟ در این مقاله، ما توضیح خواهیم داد که تفاوت بین این دو چیست و چرا برای نصب کاشی این مسئله حائز اهمیت است.

کاشی های اصلاح شده (Rectified Tiles)

کاشی های اصلاح شده کاشی هایی هستند که به اندازه دقیق بریده شده اند به این معنی که تفاوت اندازه بسیار کمی بین کاشی های جدا از هم وجود دارد. در نتیجه ، امکان کمتری برای لیپاژ (جابجایی عمودی) وجود دارد که باعث ایجاد چیدمان دقیق تر و نصب آسان می شود. با توجه به اینکه اخیراً نصب کاشی های با ابعاد بزرگ و خطوط بندکشی باریک تر محبوبیت پیدا کرده اند، اصلاح کاری به یک موضوع مهم تبدیل شده است. لبه های کاشی های اصلاح شده به منظور دستیابی به ابعاد سطحی دقیق، به صورت مکانیکی پرداخت و اصلاح شده اند، فرآیندی که شامل برش کاشی به اندازه خاص است. اندازه های ثابت و دقیق کاشی در رابطه با کاشی های سایز بزرگ از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در زیر تصویری است که دو قطعه کاشی اصلاح شده را در کنار یکدیگر نشان می دهد. توجه کنید که لبه ها چقدر تمیز و دقیق به نظر می رسند:

کاشی های اصلاح نشده

کاشی های اصلاح نشده (Non-Rectified Tiles)

یک کاشی اصلاح نشده دارای لبه های ناهموار است. این باعث می شود که کاشی طبیعی تری به نظر برسد، اما آنها به خطوط بندکشی ضخیم تر نیاز دارند و ظاهری سنتی تر از کاشی ارائه می دهند. انتخاب کاشی اصلاح شده یا اصلاح نشده به ترجیح و نوع فضایی که کاشی کاری می کنید بستگی دارد.

در زیر تصویری است که دو قطعه کاشی اصلاح نشده را در کنار یکدیگر نشان می دهد:

کاشی های اصلاح نشده

نحوه ساخت کاشی های اصلاح شده

کاشی های اصلاح شده ابتدا بصورت ورقه ای پخته می شوند، سپس بعد از بیرون آمدن از کوره به اندازه دلخواه بریده می شوند. به همین دلیل است که می توان آن را با مشخصات دقیق تنظیم کرد (از نظر ابعادی ثابت است). کاشی ها می توانند پس از پخت منبسط یا منقبض شوند. از آنجا که کاشی های اصلاح شده پس از پخت و پس از سرد شدن تا دماهای نرمال عملیاتی، به اندازه دلخواه بریده می شوند، از اندازه دقیق آنها اطمینان حاصل می شود. کاشی های اصلاح شده را می توان با خطوط بندکشی 3 میلی متر یا کمتر نصب کرد. اکثر کاشی های دیگر ابتدا شکل می گیرند و سپس در کوره پخته می شوند، بنابراین اغلب از نظر اندازه بین کاشی های موجود در یک جعبه، تفاوت بیشتری وجود دارد.

جذابیت کاشی های اصلاح شده

از آنجا که آنها بسیار صاف و یکنواخت هستند، هنگام کار با کاشی های اصلاح شده، باریک ترین خطوط بندکشی لازم است. یک خط بندکشی باریک می تواند ظاهری تقریباً یکپارچه را با پودربندکشی و کاشی هایی که از نظر رنگی متناسبند، ارائه دهد و هنگامی که به خوبی اجرا شود یک اثر فوق العاده است. از آنجا که کاشی های اصلاح شده بسیار دقیق تولید می شوند، می توانند برای ایجاد یک ظاهر بسیار تمیز، یکنواخت و متقارن استفاده شوند.

آیا کاشی های اصلاح شده گران هستند؟

قیمت تقریباً همیشه به کیفیت، نوع و اندازه کاشی مورد نظر شما بستگی دارد، اما کاشی های اصلاح شده معمولاً هزینه بیشتری نسبت به کاشی های اصلاح نشده با استاندارد مشابه دارند، زیرا کار بیشتری در تولید آنها انجام می شود. به طور مشابه، بسته به اندازه خط بندکشی مورد نظر و محل قرار دادن آنها، ممکن است لازم باشد که آنها را روی یک زیرلایه یا بستر مخصوص قرار دهید تا مطمئن شوید به درستی تراز شده اند.

چگونه انتخاب می کنید؟

اصلاح کاری کاشی را بهتر یا بدتر نمی کند. اصلاح کاری به سادگی بر نوع لبه های کاشی تأثیر می گذارد که به نوبه خود به این معنی است که کاشی اصلاح شده برای انواع خاصی از نصب کاشی ایده آل است. قبل از توافق بر سر هر چیزی با نصاب خود صحبت کنید و مطمئن شوید که همه در مورد آنچه مورد نیاز است روشن و توجیه هستند. طرح کاشی اصلاح شده برای همه مناسب نیست.

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه