خانه/سرامیک پرسلانی/همه چیز در مورد جذب آب سرامیک
آخرین بروز رسانی: 28ام تیر, 1400

همه چیز در مورد جذب آب سرامیک

همه چیز در مورد جذب آب سرامیک / برای صاحب خانه ها که به دنبال پوششی برای کف، بین کابینت، حمام و غیره هستند که به طور قابل ملاحظه ای در برابر رطوبت نفوذناپذیر باشد، سرامیک پرسلانی بدون تردید یک انتخاب عالی است. به لطف مواد با درجه حرارت و دانسیته ی بالا که برای طراحی و ساخت پرسلان مورد استفاده قرار می گیرد، میزان جذب آب سرامیک پرسلانی بطور باورنکردنی پایین است. پرسلان بالاترین سطح مقاومت در برابر رطوبت را در میان سایر مواد سازنده ی کاشی و سرامیک دارد. مقاله زیر را بخوانید تا در مورد چگونگی ارتباط دانسیته ی کاشی و میزان جذب کاشی بیشتر بدانید، همچنین بدانید که انواع مختلف سرامیک در مقیاس جذب رطوبت در چه رتبه ای قرار دارد.

میزان جذب آب سرامیک پرسلانی : نحوه محاسبه آن

هنگام طراحی یک پروژه برای فضاهای داخلی با رطوبت بالا مانند حمام یا آشپزخانه، یا برای فضاهای خارجی، مقاومت در برابر نفوذ آب، بسیار قابل توجه و اساسی است. اگر سرامیک در طول زمان رطوبت بیش از حدی را جذب کند، می تواند منجر به مسائل عمده ای مانند ترک خوردگی یا تاب خوردگی سرامیک شود.

نرخ جذب آب سرامیک، میزان رطوبتی را که یک بیس پیوسته می تواند نگه دارد، مشخص می کند و بینشی را در مورد مقاومت سطح در برابر آب و سایر مایعات، فراهم می کند. این اندازه گیری با جوشاندن یک تکه کاشی و در نتیجه توجه به افزایش وزن آن، حاصل می شود.

اینکه آیا نوع خاصی از کاشی برای یک منطقه ی مستعد رطوبت، مناسب باشد، بستگی زیادی به سطح تراکم آن دارد. به عنوان یک قاعده کلی ، هرچه تراکم کاشی بیشتر باشد ، میزان جذب آب آن کمتر است. و بنابراین ، سطح مقاومت در برابر رطوبت آن بالاتر است.

نحوه رتبه بندی سرامیک بر اساس تراکم و میزان جذب آب

برای رتبه بندی تراکم و میزان جذب آب ناشی از آن برای سرامیک، از سیستم زیر که توسط موسسه ی استاندارد ملی آمریکا (ANSI) ایجاد شده است استفاده می شود:

  • دانسیته ی پایین(غیر شیشه ای) : این رتبه نشان می دهد که یک کاشی دارای میزان جذب آب بیش از 7 درصد است. این نوع کاشی فقط برای استفاده در محیط داخلی تأیید شده است.
  • دانسیته ی متوسط ​​(نیمه شیشه ای) : سرامیک هایی با میزان جذب آب 3 تا 7 درصد با چگالی متوسط ​​در نظر گرفته می شوند. مجددا این سرامیک ها باید به طور انحصاری در فضای داخل استفاده شود تا از آسیب دیدن آن جلوگیری شود.
  • دانسیته ی بالا (کاملاً شیشه ای) : میزان جذب آب بین 0.5 تا 3 درصد، باعث می شود کاشی برای استفاده در مصارف خارجی و همچنین موارد داخلی مناسب باشد.
  • بسیار متراکم (غیر قابل نفوذ) : متراکم ترین سرامیک ها میزان جذب آب 0.5 درصد یا کمتر دارند. به طور معمول، میزان جذب آب سرامیک پرسلانی در این دسته قرار می گیرد، به این معنی که سرامیک پرسلانی را می توان تقریباً در هر کجا، در فضای داخلی یا خارجی، استفاده کرد.

همانطور که مشاهده می کنید، میزان جذب آب کاشی سرامیکی و پرسلانی تأثیر مستقیمی بر مناسب بودن نوع خاصی از کاشی برای یک محیط خاص دارد. از آنجا که میزان جذب آب سرامیک پرسلانی به طور کلی %0.5 یا کمتر است، بنابراین جای تعجب نیست که این ماده ی پوشش دهنده ی سطوح یک انتخاب محبوب و مناسب برای حمام، بین کابینت، روکش دیوارهای خارجی، استخرهای شنا و کف خانه ها می باشد.

چند نکته ی مهم

اکنون که ما نمای کلی از میزان جذب آب سرامیک و نحوه تعیین آن را ارائه کردیم، می خواهیم چند نکته و توصیه ی اضافی را ارائه دهیم که باید هنگام بررسی سرامیک در طراحی یک پروژه به خاطر بسپارید:

  • هرچه میزان جذب آب در کاشی کمتر باشد، به راحتی لکه های غذا و نوشیدنی را جذب نمی کند. این یکی دیگر از مزایای انتخاب سرامیک پرسلانی متراکم برای کاربردهای آشپزخانه است.
  • در مورد کاشی سرامیکی، میزان جذب آب می تواند بسیار متفاوت باشد. چگالی این ماده بسته به نوع خاص، از کم به زیاد است.پیرامون میزان جذب هر کاشی که در نظر گرفته اید، تحقیق کنید تا اطمینان حاصل کنید که مناسب پروژه شما هستند.
  • کاشی سنگ طبیعی یکی دیگر از گزینه های زیبا و بادوام برای پروژه های سراسر خانه است. با این حال، به منظور ایجاد مقاومت کافی و مناسب در برابر رطوبت برای کاربردهای آشپزخانه و حمام، به طور منظم باید آب بندی شود.
  • نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، سطح مقاومت در برابر آب پودربندکشی مورد استفاده برای نصب است. به احتمال زیاد پودربندکشی نسبت به خود کاشی کمتر توانایی دفع مایعات را خواهد داشت، در این صورت برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به مرور زمان به آب بندی نیاز است.
دسته‌بندی: سرامیک پرسلانی

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه