خانه/سرامیک پرسلانی/چگونه 8 لکه رایج را از سرامیک پرسلانی پاک کنیم؟
آخرین بروز رسانی: 13ام مرداد, 1400

چگونه 8 لکه رایج را از سرامیک پرسلانی پاک کنیم؟

8 لکه رایج / سرامیک های پرسلانی در دمای بسیار بالا پخته می شوند تا سطحی سخت و مقاوم در برابر لکه ایجاد شود. اما، حوادث اتفاق می افتد. در حالی که یک مایع پاک کننده ی سبک می تواند برای پاک کردن انواع بسیاری از لکه های سرسخت از سرامیک پرسلانی بکار رود، در اینجا 8 لکه رایج و نحوه تمیز کردن آنها آورده شده است:

1.قهوه : یک پارچه مرطوب را در مخلوط آب و جوش شیرین آغشته کرده و سپس روی لکه بمالید.
2.آب میوه/چای : محل را با محلول 1 قاشق غذاخوری تری سدیم فسفات و 1 لیتر (2 پیمانه) آب داغ بشویید. با آب بشویید و سپس با محلول 3 قاشق غذاخوری سفید کننده لباس در 1 لیتر آب گرم بشویید.
3.گریس : از یک برس سفت و محکم برای شستشوی ناحیه ی لک شده با محلول قوی شوینده خانگی یا محلول ساخته شده از تری سدیم فسفات و آب بسیار داغ استفاده کنید.
4.کف و جرم آب سخت : محلول نرم کننده آب بدون رسوب یا جوش شیرین در آب گرم می تواند جرم و چربی صابون و خاک را از بین ببرد.

5.کپک : 1 فنجان سفید کننده لباس را با 1 لیتر (2 پیمانه) آب مخلوط کرده و با اسفنج بمالید. در صورت باقی ماندن  ، از پاک کننده ی کپک تجاری که حاوی هیپوکلریت سدیم و کربنات سدیم است استفاده کنید. دستکش بپوشید و اتاق را به خوبی تهویه کنید.
6.روغن : یک خمیر غلیظ از پودر شستشوی خانگی و آب تهیه کنید. خمیر را روی لکه بمالید و بگذارید یک شب بماند. بعداً آن را تمیز کرده و کاملا خشک کنید.
7.رنگ : رنگ تازه روغنی را با پارچه ای آغشته به تربانتین یا رقیق کننده رنگ بردارید. برای رنگ تازه غیر روغنی (که حلالش آب است)، از پارچه ای که با آب گرم و شوینده ی ملایم خانگی (مانند مایع ظرفشویی) مرطوب شده، استفاده کنید. ناحیه مورد نظر را با یک برس نرم برس بکشید.

8.جای کفش : اثرات سایش پاشنه های کفش و جای لاستیک کفش های کتانی را می توان با تمیز کردن کف با پارچه ای آغشته به پاک کننده ی خنثی، رقیق شده به میزان یک اونس در هر گالن آب، تمیز کرد.

اقدامات احتیاطی و ایمنی:

  • قبل از اقدام برای از بین بردن لکه ها از پرسلان، پودرهای شستشو را در یک منطقه کوچک یا یک نمونه سرامیک آزمایش کنید.
  • فقط از شوینده های رقیق شده که توصیه شده استفاده کنید. غلظت بیشتر مواد شوینده در محلول تمیز کننده ممکن است شستشو را با مشکل مواجه کند.
  • اجازه دهید محلول شوینده روی ناحیه لک شده بماند تا روی آن تأثیر بگذارد. معمولاً 5 تا 10 دقیقه کافی است.
  • با یک پد نایلونی یا یک برس عمل اسکراب را انجام دهید.
  • شستشو را با آب تمیز و شفاف انجام دهید تا محلول پاک کننده و لکه کثیف پاک شود. آب شستشو را با دستمال خشک پاک کنید. اگر محلول پاک کننده ی کثیف برداشته نشود و روی سطح خشک شود، یک لایه ای ایجاد می شود که برداشتن آن بسیار مشکل است.
دسته‌بندی: سرامیک پرسلانی

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه