خانه/سرامیک پرسلانی/کفپوش برای مراکز خرید و هایپرمارکت ها
آخرین بروز رسانی: 22ام دی, 1400

کفپوش برای مراکز خرید و هایپرمارکت ها

کفپوش برای مراکز خرید و هایپرمارکت ها / مراکز خرید و هایپرمارکت ها در فضاهای شهری مستقر شده اند که روزانه هزاران نفر در آنها حضور پیدا می کنند. قبل از عید و در فصول حراج این مکان ها با جمعیت محاصره می شوند. چگونه می توان برای چنین جمعیتی آماده شد؟ انتخاب یک کفپوش با دوام و مقاوم بسیار اساسی است. چگونه یک کفپوش را انتخاب کنیم که ایمن، با دوام، زیبا و در عین حال نظافت آن آسان باشد؟

  • کفپوش برای مراکز خرید و هایپرمارکت ها

ویژگی های کفپوش برای مراکز خرید و هایپرمارکت ها :

  1. ایمنی
  2. دوام و استقامت
  3. سهولت در استفاده و نظافت
  4. زیبایی شناسی
  5. اصالت
  6. احساس مطلوب در فضای انتخابی

1. ایمنی / کفپوش برای مراکز خرید

ایمنی تردد در مکان های عمومی مثل مراکز خرید نه تنها با عقل سلیم باید در نظر گرفته شود بلکه قوانین ساختمانی نیز بر آن تأکید دارد. تمامی کفپوش های مورد استفاده باید دارای مجموعه ای از استانداردها و مصوبات باشند که اجازه ی استفاده در یک مکان خاص ( مانند فضاهای ارتباطی ، بهداشتی ، فنی و تفریحی) را داشته باشند.

مسائل ایمنی عبارتند از:

خطر لغزش : بنابراین هنگام انتخاب کاشی ها پارامتر ضد لغزش را که با حرف R و عدد کنار آن مشخص شده است در نظر می گیریم، هرچه عدد در حرف R بیشتر باشد خطر لغزش کاهش می یابد.

توجه : مقاومت سرامیک ها در برابر لغزش به ویژه در فضاهای ورودی بسیار مهم است، زیرا ممکن است در کف کفش ها رطوبت زیادی از باران، برف و گل وجود داشته باشد، بنابراین برای این مناطق کاشی و سرامیک با ضریب ضدلغزش بالا پیشنهاد می شود. 

خطر سر خوردن روی لبه های ناهموار یا برآمده : کاهش این خطر نه تنها به کیفیت روکش سرامیک برمیگردد بلکه به نصب حرفه ای سرامیک نیز مربوط می شود.

پله های ایمن : آج یا شیار پله ها باید به گونه ای باشد که چسبندگی را افزایش دهد.

برای کاهش خطر لغزندگی و افزایش ایمنی می توان از محصولات ضدلغزش و آجدار گروه آذین آرک (azinarc) استفاده کرد.

  • کفپوش برای مراکز خرید و هایپرمارکت ها
  • کفپوش برای مراکز خرید و هایپرمارکت ها

2. دوام و استقامت / کفپوش برای مراکز خرید

مقاومت در برابر سایش، خم شدن، شکستن، لک شدن و مقاومت در برابر مواد تمیز کننده – اینها پارامترهای کاملاً ضروری هستند که باید هنگام انتخاب کفپوش برای یک مرکز خرید یا هایپرمارکت در نظر بگیریم.

مقاومت در برابر سایش، با علامت PEI مشخص می شود؛ شاخصی است که در مورد سرامیک های لعاب دار بسته به شدت تردد در فضای عمومی مورد نظر، مانند یک مرکز خرید، تعیین می شود. این فضا یکدست نیست، مناطقی که بیشتر در معرض سایش قرار دارند، مشخصاً مناطق ورودی هستند که در آن انبوهی از مواد ساینده به صورت شن، خاک رس ،گل ،سنگ ریزه ها و حتی گاهی اوقات ذرات شیشه وجود دارد که با کفش های افراد وارد می شوند (حتی پادری های مخصوص فقط قادر به جمع آوری برخی از این ناخالصی ها هستند).

برای چنین مناطق ورودی و مسیرهای اصلی ارتباطی در مراکز خرید، سرامیک های لعاب دار با بالاترین درجه سایش را پیشنهاد می کنیم، به عنوان مثال PEI 5 ، برای کفهایی که در معرض تردد زیاد و مداوم هستند.

این ویژگی بطور کامل در کاشی و سرامیک ضداسید گروه آذین آرک (azinarc) وجود دارد و بهترین گزینه کفپوش برای مراکز خرید و هایپرمارکت ها می باشد.

  • کفپوش برای مراکز خرید و هایپرمارکت ها

همچنین لازم به یادآوری است که کف مراکز خرید معمولاً به صورت مکانیکی و با استفاده از تجهیزات چرخدار سنگین و حرفه ای، تمیز می شود که عملیات اسکراب، تمیز کردن مرطوب، خشک کردن و پولیش را روی کف انجام می دهد . کف باید در برابر این عملیات که مرتب تکرار می شود مقاوم باشد. 

  • کفپوش برای مراکز خرید و هایپرمارکت ها

مقاومت در برابر خم شدن و شکستگی پارامتر دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. گالری های خرید فقط توسط خریدارها و بازدیدکننده ها استفاده نمی شود. به طور مثال این گالری خرید می تواند یک فضای نمایشگاهی جذاب برای مدل های جدید اتومبیل باشد. همچنین تردد کالسکه ها، ویلچرها و ماشین های نظافت را نیز باید در نظر گرفت. 

  • کفپوش برای مراکز خرید و هایپرمارکت ها

کف این مراکز باید در برابر این بارهای مکرر و شدید مقاومت کند. کیفیت بالای روکش های سرامیکی و نصب حرفه ای آن، دوام کف را برای سالهای طولانی تضمین می کند.

  • کفپوش برای مراکز خرید

مقاومت زیاد در برابر مواد تمیز کننده ویژگی دیگری است که کاشی و سرامیک مورد استفاده در مراکز خرید باید داشته باشد زیرا تقریباً به طور دائمی تحت فرآیند نظافت (هم به صورت مکانیکی و هم با استفاده از مواد شیمیایی) قرار دارد.

3. سهولت در استفاده و نظافت

روکش های سرامیکی بهترین گزینه برای مراکز خرید هستند. آنها با دوام ، از نظر ابعاد پایدار ، مقاوم در برابر آسیب مکانیکی ، اشعه ماورا بنفش و مواد تمیز کننده شیمیایی هستند. کاشی های سرامیکی مرغوب که بدرستی نصب شده اند، هنگام استفاده و نظافت دچار مشکل نمی شوند.

تجربه نشان می دهد که هرچه سطح اتصالات کوچکتر باشد ، تمیز کردن کف آسان تر است، به همین دلیل سرمایه گذاران بیشتر مجموعه های کاشی های اصلاح شده را انتخاب می کنند ، که سطوح یکنواخت در کف و دیوارها را فراهم می کند.

  • کفپوش برای مراکز خرید و هایپرمارکت ها

4. زیبایی شناسی

زیبایی شناسی در دنیای مدرن یکی از مهمترین پارامترهاست. اکثر مشتریان نگران پارامترهای فنی روکش کف یا دیوار در یک مرکز خرید نیستند (تنها ایمنی برایشان کافی است). با این حال، آنها تحت تأثیر محرک های بینایی قرار می گیرند، صرف نظر از اینکه از آن آگاهی دارند یا نه. به همین دلیل رستوران و فضاهای استراحت در مراکز خرید و هایپرمارکت ها مورد علاقه ی مشتریان می باشد. البته محبوبیت یک مکان به پارامترهای مختلفی بستگی دارد.و در شرایطی که شاخه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، در نظرگرفتن احساسات مثبت مشتریان مهمتر است.

بنابراین، در حالت کلی روکش های سرامیکی کف و دیوار باید به پرستیژ، آراستگی، راحتی و دوستانه بودن فضا کمک کنند.

  • کفپوش برای مراکز خرید و هایپرمارکت ها
  • کفپوش برای مراکز خرید و هایپرمارکت ها

5. اصالت

اصالت از مباحث زیبایی شناختی جدایی ناپذیر است. طرح های اصیل و غیرمعمول احساسات را برانگیخته و مشتریان را به مکانی خاص جذب می کنند. با استفاده از تکنولوژی واترجت می توان راحت و دقیق سرامیک ها را برش داد و طرح های مورد نظر را ایجاد کرد.

  • کفپوش برای مراکز خرید و هایپرمارکت ها

6. احساس مطلوب در فضای انتخابی

در سالن های کوچک مراکز خرید که بسیار هم استفاده می شوند؛ مانند رستورانها، اتاقهای مخصوص نمایش یا مکانهای استراحت، طراحان می توانند از سرامیک های طرح چوب استفاده کنند که یک فضای گرم و دلپذیر را در دل مراکز خرید بوجود می آورد.

نزدیکی به طبیعت احساسات افراد را آرام می کند. در عین حال سرامیک های طرح چوب در برابر هرگونه آسیب مکانیکی و فیزیکی (مانند فرورفتگی ، سایش یا تغییرات ابعادی تحت تأثیر رطوبت) مقاومت بی نظیری دارند.

سرامیک های طرح چوب گزینه مناسبی برای فضاهای اداری در مراکز خرید است.

  • کفپوش برای مراکز خرید و هایپرمارکت ها

کفپوش برای مراکز خرید / چکیده :

  1. کف در یک مرکز خرید ابزاری در دستان یک معمار است که می تواند اتمسفر فضا را شکل دهد ، بنابراین واقعاً بر محبوبیت یک مکان خاص تأثیر می گذارد.
  2. کفپوش ها در مراکز خرید باید ایمن، بادوام، مقاوم در برابر عوامل مکانیکی و شیمیایی باشند و نظافت آنها آسان باشد.
  3. هنگام انتخاب محصولات خاص ، باید استانداردهای لازم رعایت شود: ضد لغزش، مقاومت در برابر سایش، شکستن و خم شدن، مواد پاک کننده و مواد شیمیایی.
  4. ظاهر کف مانند سایر عناصر طراحی بر احساسات مشتریان و وفاداری آنها به یک مکان مشخص تأثیر می گذارد.
  5. کاشی های سرامیکی یک ابزار هنری در دستان یک معمار خلاق است که به لطف آنها می توانند فضای امن با چشم انداز زیبا را ایجاد کنند.
  6. هنگام طراحی فضای یک مرکز خرید، استفاده از سرامیک با طرح طبیعی چوب به ایجاد آرامش در فضاهای استراحتی و اتاق های اداری کمک می کند.
دسته‌بندی: سرامیک پرسلانی

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه