خانه/سرامیک پرسلانی/دوام، ایمنی و بهداشت: چرا سرامیک های پرسلانی را انتخاب کنیم؟
آخرین بروز رسانی: 25ام شهریور, 1400

دوام، ایمنی و بهداشت: چرا سرامیک های پرسلانی را انتخاب کنیم؟

دوام، ایمنی و بهداشت / امروزه دکوراسیون اتاق های منزل شما نیاز به توجه زیاد و ظرفیتی برای ترکیب عملکرد و زیبایی دارد: دو ویژگی که در سرامیک های پرسلانی به سطوح عالی می رسند.

آنها اتاق های نشیمن، سرویس های بهداشتی، آشپزخانه ها و فضاهای باز را تزئین می کنند. سرامیک های کف پرسلانی و سرامیک های دیواری با بدنه ی سفید با معماری در تعامل هستند و دید طراح را با روح مکان ترکیب می کنند. به لطف ظاهر مجموعه ها و موادی که از آنها الهام گرفته است، آنها مفسران سبک هستند که ظرافت، سنت و شخصیت معاصر را منتقل می کنند. آیا چنین ماده زیبایی می تواند بیانگر عملکرد و ارزش های فنی مانند دوام، ایمنی و بهداشت باشد؟ در این مقاله، ساختار سرامیک های پرسلانی را توضیح داده می شود و برخی از اسرار آنها فاش می شود.

دوام : نحوه ساخت سرامیک های پرسلانی

دوام سرامیک های پرسلانی یک نتیجه از مهمترین ویژگی ساختاری آنهاست: فشردگی آنها. همه چیز با روش تولید و به اصطلاح فشرده سازی آغاز می شود. مواد اولیه مانند خاک رس، ماسه و فلدسپات (یکی از بزرگترین خانواده های مواد معدنی) ابتدا آسیاب، مخلوط و سپس فشرده می شوند. مهمترین مرحله ی پروسه فرا می رسد: پخت. مواد فشرده در کوره هایی با طول بیش از 100 متر با دمایی که بتدریج به حدود 1100 درجه سانتیگراد می رسد، پخته می شوند. آنچه در امتداد این 100 متر اتفاق می افتد، فشرده شدن جرم است: ذوب جزئی رسهای داخل برای ایجاد یک ماده فوق العاده فشرده که قادر به تحمل بارها و خراشهای زیاد است. این فرآیند منجر به سختی، دوام مکانیکی و اینرسی شیمیایی، DNA سرامیک های پرسلانی می شود.

ایمنی: چگونه سرامیک های پرسلانی در برابر عوامل خارجی محفوظ می مانند

اگر به سطح سرامیک های پرسلانی زیر میکروسکوپ نگاه کنید، یک واقعیت بلافاصله آشکار می شود: عملاً هیچ منافذ، سوراخ یا دهانه ای وجود ندارد و تعداد کمی که وجود دارد آنقدر کوچک و نادر هستند که ناچیزند. راه اثبات این است که اگر چنین کاشی در آب و حتی آب جوش غوطه ور شود، وزن آن بیش از 0.5 درصد تغییر نخواهد کرد. این بدان معناست که هیچ آبی وارد آن نمی شود. مصالحی برای معماری که آب را جذب نمی کند، در برابر همه پیامدهای منفی رطوبت، در فضاهای داخلی و خارجی، محفوظ می مانند. اما این همه ماجرا نیست. همین نفوذ ناپذیری در مورد مواد شیمیایی، خاک، لکه ها و سایر عناصری که ممکن است از خارج وارد شوند، صادق است. علاوه بر این، تا زمانی که کوره ها به دمای 700 درجه سانتی گراد می رسند، تمام عناصر آلی موجود در مواد اولیه حذف شده اند، این بدان معناست که سرامیک های پرسلانی هیچ گونه ترکیبات آلی فرار یا سایر مواد بالقوه مضر را منتشر نمی کنند، زیرا همه آنها در طول فرایند تولید حذف شده اند. بنابراین کف پرسلانی و کاشی های دیواری برای سلامت افراد و محیط ها ایمن هستند.

بهداشت: چگونه سرامیک های پرسلانی به ضدعفونی فضاها کمک می کنند.

استفاده از سرامیک های پرسلانی برای کف و دیوار به شما امکان می دهد از مزایای دوام و فشردگی آنها حتی در هنگام تمیز کردن و ضدعفونی کردن محیط ها لذت ببرید. از یک سو، کف سرامیکی و کاشی های دیواری را می توان به راحتی با هر نوع شوینده، برای رسیدن به حداکثر سطوح بهداشتی، تمیز کرد. از طرف دیگر، عدم وجود تخلخل به این معنی است که باکتری ها، کرم ها، قارچ ها و کپک ها نمی توانند به سطوح بچسبند و همچنین بخارات، بوها یا دودها.

دوام، ایمنی و بهداشت ، سرامیک های پرسلانی را به انتخابی کارآمد برای معماران و طراحان تبدیل می کند کسانیکه نیاز به ترکیب ویژگی های کاربردی عملکرد و عملکرد با زیبایی دارند، از طریق مجموعه هایی  که می توانند مجموعه ای از سبک ها و ترندها را بیان کنند.

دوام، ایمنی و بهداشت
دوام، ایمنی و بهداشت
دسته‌بندی: سرامیک پرسلانی

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه