خانه/سرامیک پرسلانی/سرامیک های پرسلانی مقاومند
آخرین بروز رسانی: 24ام اسفند, 1400

سرامیک های پرسلانی مقاومند

سرامیک های پرسلانی مقاومند / پخت طولانی مدت مخلوط منحصر به فرد خاک چینی و خاک رس ریز در دمای بیش از 1200 درجه سانتی گراد، به سرامیک های پرسلانی غلظت و سختی فوق العاده ای می بخشد. این بدان معناست که سطوح آنها لکه دار نمی شود، خاک یا باکتری را در خود نگه نمی دارد و تقریباً در برابر تمام فشارهای فیزیکی و مکانیکی در صورت استفاده عادی از کف، مقاومت می کند. به همین دلیل، سرامیک های پرسلانی نیازی به تعمیر و نگهداری خاصی ندارند و در هر نوع کاربردی، چه در فضای داخلی و چه در فضای بیرونی، مدت طولانی دوام می آورند.

سرامیک های پرسلانی مقاومند / نظافت و نگهداری آسان

سرامیک های پرسلانی به راحتی نگهداری می شوند و نیازی به مواد آغشته کننده، واکس یا پولیش خاصی ندارند. آنها خاک را نگه نمی دارند و تقریباً در همه موارد به راحتی با یک پارچه مرطوب ساده و آب گرم تمیز می شوند.

سرامیک های پرسلانی مقاومند / مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش

استحکام لعاب ها و رنگ های مورد استفاده در سرامیک های پرسلانی به طور دائمی رنگدانه ها را  تثبیت می کند. این بدان معناست که سرامیک های پرسلانی حتی در صورت قرار گرفتن دائمی در معرض نور مستقیم خورشید یا عوامل آلوده کننده هوا، رنگ نمی بازند یا تغییر رنگ نمی دهند، و ثابت می شود که انتخاب بهینه برای کاربرد در فضاهای خارجی است.

سرامیک های پرسلانی مقاومند
سرامیک های پرسلانی مقاومند

سرامیک های پرسلانی مقاومند / ضد خش

سختی سطح، سرامیک های های پرسلانی را در برابر خراش و سایش در اثر تردد، بسیار مقاوم می کند. و بدین ترتیب می توانند حتی در فضاهایی که دارای تردد شدید هستند، مانند ورودی ها و گذرگاه ها در دفاتر، مغازه ها و کافه ها،استفاده شوند و برخلاف سایر مصالح ظاهر اصلی خود را برای دهه ها حفظ می کنند.

سرامیک های پرسلانی مقاومند

سرامیک های پرسلانی مقاومند / مقاوم در برابر لکه ها، مواد شیمیایی و اسیدها

پخت کامل و سطح بسیار پایین جذب، سطح سرامیک های پرسلانی را در برابر هر نوع مایعی نفوذ ناپذیر می کند. روغن و قهوه در آشپزخانه، و کرم ها در حمام را می توان به سادگی با یک پارچه و یک شوینده معمولی تمیز کرد. حتی تهاجمی ترین شوینده های شیمیایی، مانند سفید کننده یا آمونیاک، به هیچ وجه نمی توانند به کاشی های پرسلان آسیب برسانند یا آن را لک کنند. شوینده های معمولی برای نظافت منزل یا محل کار بر روی سطح آن تأثیر نمی گذارد و می توان با آرامش کامل از آنها استفاده کرد.

سرامیک های پرسلانی همچنین در برابر رایج ترین اسیدها مانند سرکه، آب لیمو و اسید کلریدریک مقاوم هستند، که حتی پس از تماس طولانی مدت با سطح، اثری از خود بر جای نمی گذارد.

سرامیک های پرسلانی مقاومند

سرامیک های پرسلانی مقاومند / مقاوم در برابر آب، یخ و شوک های حرارتی

سرامیک های پرسلانی با نرخ ناچیز جذب آب، کمتر از 0.5٪ ، در اثر رطوبت آسیب نمی بینند و در صورت غوطه ور شدن در هر نوع مایع حتی برای مدت طولانی، جدا نمی شوند، بنابراین ایمن ترین گزینه نه تنها برای حمام ها و آشپزخانه ها، بلکه در فضاهای دیگر که اغلب مرطوبند مانند بالکن، ایوان، حیاط، راهروها، حوضچه ها و استخرها، می باشند.

سرامیک های پرسلانی مقاومند

سطح بسیار پایین جذب آب باعث می شود که سرامیک های پرسلانی مقاوم در برابر یخ زدگی و مقاوم در برابر دمای پایین بدون خطر ترک، شکاف یا جدا شدن باشند. این باعث می شود آنها حتی برای کاربردهای بلندمدت در کوهستان، مانند پیست های اسکی  گزینه ی ایده آل باشند. اگر سرامیک های پرسلانی کف و دیوار به درستی با چسب ها و درزگیرها نصب شوند، خم نمی شوند و در اثر نوسانات شدید دما شکسته نمی شوند و بنابراین می توانند در مواردی در معرض شرایط آب و هوایی شدید مانند دیوارهای خارجی ساختمان یا نماهای خارجی، استفاده شوند. 

دسته‌بندی: سرامیک پرسلانی

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه