خانه/سرامیک پرسلانی/14 مزیت سرامیک پرسلانی برای محوطه سازی
آخرین بروز رسانی: 3ام شهریور, 1400

14 مزیت سرامیک پرسلانی برای محوطه سازی

سرامیک پرسلانی مخصوص فضای باز / به طور سنتی، سرامیک های پرسلانی به عنوان مصالح داخلی در نظر گرفته می شوند. همچنین ممکن است آن را در فهرست مصالح برای حیاط بیرونی، پاسیوها یا ایوان ها قرار ندهید.

در هر حال، ساختار آن به لطف طراحی و فناوری مدرن تغییر کرده است. امروزه پرسلان مخصوص فضای باز یکی از بهترین مصالح برای باغ، حیاط و سایر نیازهای محوطه سازی است. در فرم سرامیک، پرسلان کیفیت زیادی را ارائه می دهد و آن را به یک انتخاب عالی برای استفاده در فضای باز تبدیل می کند. پرسلان نه تنها ضدلغزش، بادوام، زیبا بوده و نگهداری آن آسان است، بلکه در همه شرایط آب و هوایی نیز به خوبی کار می کند.

سرامیک پرسلانی مخصوص فضای باز

مزایای پرسلان مخصوص فضای باز شامل موارد زیر است:

1. قابلیت رانندگی روی آن

سرامیک پرسلانی در فضای باز یک انتخاب فوق العاده برای مسیرهای ماشین رو در داخل محوطه به سمت پارکینگ است. این یکی از مقاوم ترین و سخت ترین گزینه های کاشی موجود است. در واقع، از نظر دوام و حفظ ظاهر در طولانی مدت، می تواند از بسیاری از کاشی ها بهتر عمل کند. 

2. مقاوم در برابر بارهای سنگین

اغلب برای ایوان ها و حیاط ها ضروری است که تحمل وزن زیاد مبلمان و تردد زیاد را داشته باشند. سرامیک های پرسلانی در فضای باز به اندازه کافی محکم هستند تا بتوانند همه این بارهای سنگین را تحمل کنند. تقریباً می تواند هر چیزی را که روی آن افکنده می شود را تحمل کند.

3. اصلاح شده با گونیا

کاشی های اصلاح شده با گونیا می توانند به کاهش خطرات خردشدن در امتداد لبه های تیز کمک کنند. همچنین، پرسلان فضای باز دارای اندازه یکنواخت است، به این معنی که می توانید آن را با خطوط بندکشی باریک نصب کنید. این ویژگی به نوبه خود ظاهر صاف، یکپارچه و مدرن را ایجاد می کند.

4. ضد لغزش

سرامیک های پرسلانی فضای باز دارای سطح ضد لغزش هستند. این بدان معنی است که آنها مصالح کامل و بی عیب و نقصی برای پله ها، حیاط، ایوان، بالکن و حتی فضای اطراف استخر هستند.

5. جذب آب کم

سرامیک پرسلانی در گروه مصالح نفوذ ناپذیر قرار دارد، به این معنی که میزان جذب آب آن کمتر از 0.5 درصد است. علاوه بر این، پرسلان مدرن مخصوص فضای باز  هنگامیکه در کوره پخته می شود، طی فرایندی قرار می گیرد. در نتیجه، دارای لعابی است که به جلوگیری از نفوذ آب به سطح کاشی کمک می کند.

6. عدم نیاز به تعمیر و نگهداری

بیشتر سطوح سرامیک پرسلانی نیازی به مراقبت یا نگهداری خاصی ندارند. این امر آن را برای کاربردهای مسکونی و تجاری بسیار مناسب می کند زیرا دیگر نیازی به درزگیری کردن کفپوش برای محافظت از آن در برابر عناصر مختلف موجود در محیط، ندارید.

7. نظافت آسان

سرامیک های پرسلانی در فضای باز نیاز به نگهداری بسیار کمی دارند. این مصالح محوطه سازی فقط نیاز به کمی شستشو و جاروی منظم دارند. آنها همچنین نیاز به تعمیر و نگهداری ندارند و نیازی به درزگیری و آب بندی مجدد ندارند. اگر آنها بطور مناسب بندکشی شوند با یک شستشوی ساده تمیز میشوند.

8. مقاوم در برابر مواد شیمیایی

این سرامیک های محوطه سازی می توانند در برابر اسیدها، بازها و نمک ها مقاومت کنند. آنها همچنین در برابر هرگونه افزودنی و مواد شیمیایی در استخر و همچنین شوینده های خانگی مقاوم هستند.

9. مقاوم در برابر لکه

سرامیک های پرسلانی مخصوص فضای باز غیر متخلخل هستند و آنها را در برابر لکه مقاوم می کند.

10. مقاوم در برابر سایش

سرامیک پرسلانی مخصوص فضای باز بسیار سخت است و می تواند در برابر خط و خش بسیار بهتر از سایر مصالح محوطه سازی موجود، به ویژه سنگفرش های بتنی، مقاومت کند.

11. مقاوم در برابر شوک حرارتی

این مواد طوری طراحی شده اند که در هر شرایط سختی مقاومت کنند. این توانایی را دارد که تغییرات ناگهانی دما را تحمل کند. آنها می توانند محدوده دمایی از +50 درجه سانتیگراد تا -60 درجه سانتیگراد را تحمل کنند.

12. مقاوم در برابر یخ زدگی

از آنجایی که سرامیک های پرسلانی عملاً جذب آب ندارند، پرسلان مخصوص فضای باز می تواند در برابر هر چرخه گرمایی یا سرمایی مقاومت کند. بنابراین، این یکی از ایمن ترین گزینه ها برای زمانی است که در منطقه ای با زمستان های سخت، زندگی می کنید.

13. مقاومت رنگ در برابر نور

سرامیک مخصوص فضای باز رنگ خود را حفظ خواهد کرد. رنگ و ظاهر آن حتی زمانی که مستقیماً در معرض نور آفتاب برای مدت طولانی تری قرار می گیرد، تغییر نمی کند. بنابراین، این ماده از مصالح کامل و بی عیب و نقص برای محوطه سازی در هر ساختار بیرونی است.

14. ضد حریق

یکی از ویژگی های سرامیک های پرسلانی که اغلب نادیده گرفته می شود، قابلیت مقاومت در برابر آتش است. این مواد قادر به تحمل گرمای شدید هستند و آن را مقاوم در برابر آتش می کند. فرایند پخت شامل بیش از 60 دقیقه قرار گرفتن در معرض دمای 1200 درجه سانتیگراد می شود و سرامیک های پرسلانی را تقریباً نسوز می کند.

دسته‌بندی: سرامیک پرسلانی

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه